reklama

10 prověřených tipů proti těhotenským nevolnostem

Ačkoliv je nevolnost v těhotenství častá, existují různé triky, jak ji alespoň nepatrně zmírnit.

Některým těhotným ženám bývá špatně pouze ráno, jiné se s nevolností vyrovnávají v průběhu celého dne a některým je špatně i v noci. Po prvním trimestru těhotenství se spousta žen nepříjemné nevolnosti sama od sebe zbavuje, a dokonce se jim opět vrací i chuť k jídlu. Ovšem další těhotné ženy zase poukazují na to, že se jim střídají lepší a horší dny.

Spoustě těhotným ženám se v boji proti nepříjemným nevolnostem osvědčily následující „fígle“:

Jezte to, co vám chutná

Pokud můžete jíst, konzumujte pouze to, co vám momentálně chutná a po čem víte, že vám nebude zle.

Malé porce jako základ

Jezte často a po malých porcích. Vyhněte se tomu, abyste naráz snědla velké množství jídla. Vyhněte se zejména příliš kořeněným pokrmům a jídlům s vysokým obsahem tuku.

Hlad je převlečená nevolnost

Mějte vždy u sebe něco malého k snědku. Třeba müsli tyčinku. Pokud budete hladová, je daleko pravděpodobnější, že vám pak bude zle.

Dodržujte pitný režim.

Vypijte minimálně dva až tři litry čisté neperlivé vody denně. Zabráníte tak dehydrataci způsobené zvracením.

Vyzkoušejte zázvorový čaj

Nepříjemnou těhotenskou nevolnost vám pomůže zahnat zázvorový čaj, který si můžete dochutit třeba medem a citronem. Rovněž se osvědčilo při nevolnosti žvýkat malé kousky sušeného zázvoru.

Sušenky na nočním stolku

Ještě než vstanete ráno z postele, snězte nějakou maličkost – třeba krekry, kousek celozrnného chleba nebo sušené ovoce, aby vám dále neklesala hladina cukru v krvi, která vždy klesne přes noc, a tím může vyvolat nevolnost.

Uzobávejte

Během dne často uzobávejte malé kousky jídla. Žvýkejte třeba syrové ovesné vločky, kousněte si klidně do banánu, hlavně ať žaludek není nikdy prázdný.

Odpočinek a pohyb

Vydatně odpočívejte. Dopřejte si také pravidelné vycházky na čerstvém vzduchu.

Pozor na železo

Pozor na přípravky obsahující železo, které umí rovněž způsobit nevolnost. Užívejte je pouze tehdy, pokud se u vás prokázal skutečný nedostatek železa.

Citronová šťáva – horká i s ledem

Kromě citronové šťávy s ledem proti těhotenským nevolnostem pozitivně působí také šťáva z brambor, ovocný nanuk nebo olizování kostky ledu. Na zklidnění žaludku dále blahodárně působí melouny, hrušky a hroznové víno. Spousta „zkušených“ žen dokonce proti těhotenským nevolnostem doporučuje brambory na loupačku.


Přečtěte si také

Těhotenství

Těhotenství týden po týdnu: podrobný přehled

Těhotenství | Časopis Maminka

6 těhotenských symptomů, které byste neměla nikdy ignorovat

Těhotenství

Na co si dát pozor na počátku těhotenství, v prvním trimestru?

 

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Váš přátelský přístup ostatní potěší a dobře naladí vaše děti. Sice jste hodně zklamány chováním partnera a vaše nálada i energie je…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama