10 rad, jak si s dětmi bezpečně užít trampolínu na zahradě

S prvními jarními paprsky se na mnoha zahradách objevily opět trampolíny. Dá se s nimi užít mnoho zábavy, ale lékaři z nich nejsou příliš nadšeni. Případy úrazů na trampolínách ošetřují jako na běžícím pásu. Jednou z hlavních příči je i to, že si je mnozí rodiče pletou s hlídacím koutkem.

Trampolína je skvělé cvičební náčiní; posiluje celý pohybový aparát, lymfatický systém a dokonce i srdeční sval. Skákání na trampolíně zdokonaluje koordinaci pohybů i orientaci v prostoru, navíc je trampolining skvělá relaxace i úžasná zábava, kterou děti zbožňují. Ochota strávit na trampolíně celé hodiny, navíc v uzavřeném prostoru, odkud dítě neuteče, svádí mnohé rodiče k tomu, nechat potomka skákat bez dozoru libovolně dlouho. Jenže trampolína není hlídací koutek, což dokládají i slova mluvčí Dětské fakultní nemocnice v Bratislavě: „Zvláště nebezpečné je, pokud si malé dítě hraje na trampolíně samo, bez dozoru rodičů nebo jen v doprovodu starších sourozenců. Najednou je na trampolíně více dětí, kterým nejednou chybí stabilita i při samotném chození."

Jaké úrazy jsou nejčastější?

V typech poranění vedou podvrknutí kloubů a zlomeniny, zejména zlomeniny předloktí a pažních a stehenních kostí. V těsném závěsu za zlomeninami jsou poranění hlavy (otřes mozku), tržné rány a spáleniny. Nicméně potencionálně ohrožená je i krční páteř. Zranění páteře pak patří vzhledem k hrozícímu ochrnutí (v případě přetnutí míchy) mezi ta nejzávažnější!

10 zásad bezpečného skákání

  • 1. Nikdy nenechávejte děti skákat bez dozoru.
  • 2. Respektujte pokyny výrobce ohledně počtu dětí na trampolíně. Ideální je, pokud dítě skáče samo.
  • 3. V případě skákání na větší trampolíně nedovolte, aby společně skákaly velmi odlišné váhové (i věkové) kategorie.
  • 4. Důsledně používejte sítě a podložky, které kryjí pružiny a rám. Tyto pomůcky pravidelně kontrolujte.
  • 5. Nikdy dětem nedovolte na trampolíně jíst, žvýkat žvýkačku nebo cucat bonbón, potravinu by mohly vdechnout a hrozila by zástava dechu!
  • 6. Trampolínu umístěte pouze na rovném povrchu.
  • 7. Učení složitějších a potencionálně nebezpečných prvků, například kotrmelců a salt přenechejte školeným instruktorům.
  • 8. K trampolíně neinstalujte žebřík ani schůdky, děti by to lákalo k samostatnému používání trampolíny bez vašeho dozoru.
  • 9. Zaveďte časový limit, kdy může každé dítě skákat, předejdete nejen úrazům z nepozornosti, kdy jsou děti rozdováděné, nebo přetažené, ale i potencionální dehydrataci a také přetěžování pohybového aparátu.
  • 10. Sjednejte dětem úrazové pojištění; trampolíny, bazény, kola, odrážedla a další sezónní sportovní náčiní i aktivity jsou sice skvělé, ale bohužel úrazy nechodí pouze po horách…

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Obáváte se možná, že by se krize mohla podepsat na vašich finančních možnostech? Raději si to nechte pro sebe a svůj strach neříkejte…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci