reklama

11 super potravin, které výrazně usnadní boj proti stárnutí

Jsme si vědomi toho, že se dokolečka píše a mluví o stejných surovinách, které mají neuvěřitelně pozitivní vliv na naše zdraví. Takže je tentokrát probereme opravdu ve stručnosti a spíše proto, abychom si zopakovali jejich blahodárný vliv na naše zdraví i pokožku.







1) Olivový olej– obsahuje polyfenoly, silné antioxidanty, které chrání srdce, snižují špatný cholesterol a taky dodávají vitaminy, především E, rozpustné v tucích. V kuchyni používejte ten panenský do salátů, a pokud budete něco tepelně upravovat, pak raději sáhněte po tzv. rafinovaném, obvykle se prodává v PET láhvi.

2) Jogurt – v přírodní podobě je bohatý na probiotické kultury a taky vápník, který zabraňuje osteoporóze. Když ho budete pravidelně jíst, omládnou vám střeva a vaše kosti budou moci déle odolávat nárazům při sportu. Pozor, ochucené jogurty mohou obsahovat cukr, ten vápník naopak z těla odbourává.

3) Ryby – jsou zdrojem omega­3 mastných kyselin, ty chrání cévy a také snižují špatný cholesterol. Bohužel jako Češi patříme k národu, který si stále ještě na chuť ryb zvyká. Nejčastěji je jíme v podobě oblíbeného suši a přitom zapomínáme, že máme moc dobré a libové sladkovodní ryby, jako jsou třeba candát nebo pstruh.

4) Ořechy – podle studie adventistů sedmého dne, kteří kladou důraz na zdravý životní styl a jsou vegetariáni, může pravidelná konzumace ořechů prodloužit život o dalších dva a půl roku. Obsahují totiž důležité nenasycené tuky, vitaminy v nich rozpustné, minerální látky, fytochemikálie včetně antioxidantů.

5) Víno – jezte především v podobě hroznového vína, ale i to tekuté, pokud je kvalitní bez přidaných látek, může obsahovat látku resveratrol. Ta podle studií provedených na zvířatech může aktivovat geny, které zpomalují stárnutí buněk. Zároveň chráníte své srdce i paměť a snižujete riziko výskytu diabetu 2. typu.

6) Tofu – je kromě jiného bohaté na izoflavony (fytoestrogeny). Ve studii publikované v časopisu Journal of American College of Nutrition měly myši krmené izoflavony vystavené UV záření méně vrásek a hladší pleť než jejich nekrmené kolegyně. Podle toho vědci soudí, že tyto látky mohou zabránit ničení kolagenu.

7) Rajčata – jsou zdrojem lykopenu, což je karotenoid (barvivo), které dělá rajčata červenými. Také se v poslední době dává do souvislosti hlavně s prevencí rakovinového onemocnění. Podle jedné z amerických studií ale umí chránit pokožku i před UV zářením. Stačí, když si denně dáte trošku rajčatového džusu.

8) Papája – je dalším ovocem bohatým na vitamin C. Ten chrání buňky kůže tak, že pomáhá opravit jejich DNA, jež bylo poškozeno UV zářením. Což může v horším případě vést k rakovinovému bujení. Zároveň papája obsahuje enzym papain, který nejenže podporuje trávení, ale má také protizánětlivé účinky.

9) Jahody – obsahují velkou dávku vitaminu C, který kromě posílení imunitního systému pomáhá zároveň oddálit tvorbu vrásek. Má antioxidační vlastnosti, zbavuje tělo volných radikálů a zároveň hraje roli při syntéze kolagenu. Tato nerozpustná bílkovina umí zpomalit proces stárnutí, pomáhá zpevnit pokožku.

10) Růžový grapefruit – kromě lykopenu obsahuje vitaminy C, B1, K a flavonoidy. Působí antioxidačně, posiluje obranyschopnost organismu, zlepšuje krevní oběh a snižuje špatný cholesterol. Zároveň působí preventivně při riziku rakoviny plic a žaludku. V kombinaci s cukrem může v žaludku vyvolat kvasící stav.

11) Kukuřice– je výborným zdrojem luteinu, druhu karotenoidů. Stejně jako lykopen chrání lutein pokožku před poškozením UV zářením. Kukuřice dodává energii, stimuluje mozkovou činnost, odbourává stres a podporuje soustředění. Pokud není zrovna její sezona, můžete si ji dopřát ve zmrazené podobě.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Nad svými pudy ale máte přehled, což vás dokáže udržet při práci. Starejte se i o vzhled vašeho domova. Měl by být vždy čistý a útulný.…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama