reklama

Aha! Rodičovství poradí jak změnit svůj vztah k dětem

Divize Knihy z vydavatelství Mladá fronta a. s. vydává knižní novinku s názvem Aha! Rodičovství. Kniha respektované americké klinické psycholožky Laury Markhamové je ojedinělá především zaměřením na změnu chování rodičů ve vztahu k dětem.

Kniha Aha! Rodičovství je rozdělena do tří přehledných částí, které korespondují s autorčinými odbornými radami a osobními zkušenostmi. První část se věnuje umění seberegulace, druhá část napojování na dítě a vytváření hlubokého vztahu a poslední, třetí část je věnována emočnímu koučinku.

Jednotlivé podkapitoly popisují konkrétní situace a návrh řešení. „Tato kniha je pro mě poklad. Dala mi odpovědi na otázky, které po přečtení mnoha knih o výchově zůstávaly stále nezodpovězené anebo nefungovaly v praxi. Dala mi cenné rady, jak se naučit krok po kroku zvládat své emoce. A dala mi návody, jak dítě podpořit a vést.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky této knize také rozumím víc tomu, co se děje v dětském mozku v různých věkových fázích a že některé požadavky, které nám dospělým přijdou triviální, prostě dítě v určitém věku nedává, a je potřeba ho to stále dokola učit a trpělivě ho podporovat, aby to zvládlo. Autorka navíc píše jako přítelkyně, a ne jako klinická psycholožka. Kniha vychází v době, kdy je uvedené téma více než aktuální,“ řekla Linda Malenovská, matka dvou dětí a odborná spolupracovnice na knize.

Ohlasy ze zahraničí

„Dr. Laura Markham učí vlastním příkladem; má pro rodiče obrovské pochopení a soucítí s nimi a přináší jim nesmírně cenné rady a jednoduché, praktické postupy, s jejichž pomocí mohou rodiče vytvořit bezpečnou a zdravou vazbu se svými dětmi.“

(Lysa Parker a Barbara Nicholson, zakladatelky Attachment Parenting International a autorky knihy Attached at the Heart (Spojeni srdcem))

„Doporučení dr. Laury Markham na podporu napojení se na dítě, budování vztahu s ním a koučinku místo kontroly,  jsou velmi důležitá a mohou zcela změnit váš život. Dr. Markham přichází s revoluční myšlenkou; vysvětluje, proč musejí rodiče nejprve zvládnout vlastní emoce, než mohou začít usměrňovat své děti. Přečtěte si její knihu a pochopíte, proč svou práci nazývá: „Aha  rodičovství.“

(Lawrence J. Cohen, PhD., autor knihy Playful Parenting (Hravé rodičovství))

„Práce Dr. Laury Markham je praktická, snadno aplikovatelná a současně naprosto převratná. Pohodlně se usaďte, dejte si šálek kávy a přečtěte si skvělé rady od své nové moudré přítelkyně, která je rodičem stejně jako vy.“

(Jacqueline Green, moderátorka The Great Parenting Show (Velká rodičovská show))

Většina knih na téma rodičovství se zaměřuje na změnu chování u dětí. Kniha, kterou držíte v rukou, začíná u nás – tedy u rodičů. Pomůže nám lépe porozumět vlastním emocím. Poskytuje jednoduché a praktické návody, jak zpracovat naše reakce, abychom byli schopni děti vést s empatií, pomocí stanovení zdravých hranic a jasné komunikace.

Hlavní vzkaz autorky zní: „Pečujte o emociální vztah mezi vámi a dítětem, docílíte opravdovéa trvalé změny. Máte-li toto zásadní pouto s vaším dítětem, nepotřebujete vyhrožovat, vyčítat, prosit, uplácet ani trestat.“

Přečtěte si rozhovor s Lindou Malenovskou v další kapitole.


ANOTACE

Aha! Rodičovství

Většina knih na téma rodičovství se zaměřuje na změnu chování u dětí. Kniha, kterou držíte v rukou, začíná u nás – tedy u rodičů. Pomůže nám lépe porozumět vlastním emocím. Poskytuje jednoduché a praktické návody, jak zpracovat naše reakce, abychom byli schopni děti vést s empatií, pomocí stanovení zdravých hranic a jasné komunikace.

Vydavatel: Mladá fronta a. s. I Počet stran: 296 I Vazba: Flexovazba I

Rozměry: 145 x 205 I ISBN:978-80-204-3950-5 I Rok vydání: 2015 I Doporučená cena: 269 Kč

Pokračování článku: Rozhovor

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

S partnerem si dnes samy nejdříve rozhodněte, co chcete dělat o víkendu. Jestli máte touhu bavit se, vydejte se do klubu s přáteli.…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama