reklama

České celebrity otevřely kavárnu POTMĚ

Až do 22. června jsou otevřeny dveře kavárny POTMĚ, kde hosty v naprosté tmě obslouží nevidomí kavárníci. Návštěvníci mohou na Ovocném trhu v Praze již posedmé ochutnat tu nejčernější kávu v absolutní tmě.

Prohlédnout si mohou i netradiční výstavu fotografií s názvem Jsme stejní? – potřebovat k tomu ovšem budou baterku – fotografie jsou totiž vystaveny v neproniknutelné tmě.

Originální projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu vám na chvíli umožní vyzkoušet si pocity lidí, pro něž je tma denní samozřejmostí. Návštěvou kavárny, kterou pomáhalo stavět i téměř 40 zaměstnanců-dobrovolníků finanční skupiny AXA, jež je dlouholetým generálním partnerem Světlušky, přispějete do sbírky Světlušky částkou 100 Kč a jako památku na nevšední zážitek si odnesete hrneček se Světluškou. Celý výtěžek je určen pro sbírku Světluška na pomoc nevidomým dětem a dospělým v ČR. Zajít na svou kávu potmě můžete každý den od 10 do 21 hodin až do 22. června.

Pro letošní rok je navíc připravena historicky první fotografická Výstava POTMĚ s portréty kavárníků, která bude otevřena v sousedství kavárny. Návštěvníci si tu budou moci prohlédnout tváře nevidomých kavárníků, které dosud skrývala tma, pomocí baterky. „Nechtěla jsem, aby moje fotky v lidech vyvolávaly soucit, chtěla jsem ukázat, že se nevidomí od nás zas tolik neliší,“ říká o výstavě autorka fotografií Martina Kaderková, která je zároveň ředitelkou Nadačního fondu Českého rozhlasu.

„Myslím si, že pro návštěvníky je zajímavé jít nejdříve do kavárny, vychutnat si kávu všemi smysly, nechat pracovat fantazii a představovat si, jak vypadá váš číšník nebo číšnice. A teprve pak se jít podívat na výstavu a snažit se toho člověka identifikovat, spojit si pocity a vjemy, které jsme získali potmě, s tváří, jež se na nás směje z fotky,“ doporučuje Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA, jenž patřil k prvním návštěvníkům výstavy.

„Bezprostřední dojmy návštěvníků kavárny jsou pro mě tím nejcennějším. Když třeba vypravují, jak se nemohli potmě trefit cukrem do hrníčku nebo jak hledali hrníček, a nakonec dodají, že nás za to obdivují. Je to pro mě povzbuzující. Snad kavárna přispěla či přispěje, aby zdraví lidé začali aspoň trochu vnímat náš svět a nebáli se na ulici nabídnout pomoc," dodává Michal Maišl, který již třetím rokem usazuje hosty ke stolu a vyvádí je zpět na světlo.

Během minulých šesti ročníků do kavárny zavítalo bezmála 14 000 návštěvníků, kteří přispěli částkou 1 915 009 Kč a nevidomí kavárníci za tu dobu připravili téměř 19 800 nápojů. Dárci mohou Světlušku podpořit kdykoliv v průběhu roku. „Na našich pobočkách jsou umístěny kasičky, do kterých během sbírky přispívají jak klienti, tak zaměstnanci skupiny AXA,“ říká Marek Zeman z finanční skupiny AXA. Další možnost, jak přispět, je zaslat dárcovskou SMS na číslo 87 777 ve tvaru DMS SVETLUSKA (DMS stojí 30 Kč, Světluška obdrží 27 Kč), nebo ve tvaru DMS ROK SVETLUSKA (pravidelná měsíční podpora Světlušky ve výši jedné DMS po dobu jednoho roku). Sbírkové konto Světlušky "deset devítek" 99999 99999/0100 je rovněž otevřené po celý rok.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Den má své zápory, to platí i pro vaši pracovní činnost ve spojení se solidními kolegy. Během nakládání s předměty při stěhování, nebo…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama