reklama

Co dáváte svým dětem aneb Svačiny, kterými si zakládají na obezitu

Připravujete každý den svým dětem zdravou svačinu a oni přibírají na váze a vy nevíte proč? Možným viníkem jsou automaty na sladké limonády, čokoládové tyčinky a další sladkosti. Školy jsou jich plné. A žáci nadšeni. Méně už rodiče, které se snaží dbát na zdraví svých dětí.

Děti většinou svačinu dají chudším spolužákům a v horším případě ji vyhodí do odpadků. Raději si vyberou nějakou „dobrotu“ s místního automatu.
Typ na řešení: omezit výši kapesného, požádat společně s ostatními rodiči školu o zrušení prodeje nevhodných potraviny pro žáky .

Milujete salámy, slaninku a jiné uzeniny? Rodiče pozor tyto potraviny nejsou vhodné pro vaše děti. Uvědomte si, že školáci sedí většinu času v lavici a je celý den bez pohybu a poté přijde domů a sedne si k televizi či počítači. Je důležité dbát na přípravu snídaně a hlavně svačiny do školy.

Stále častěji děti nesnídají. Pětina ráno vůbec nejí. Vysvětlují to tím, že nestíhají nebo nemají po ránu hlad. A o svačinu jeví ještě menší zájem, přestože ji často dostávají připravenou z domova. Přitom právě absence snídaně a také svačiny vede ke špatné koncentraci, větší únavě a horším školním výsledkům.

Nedostatečný energetický příjem ráno a dopoledne má pak často za následek, že se během odpoledne a večera přejídají. Když připočteme další zjištění, a sice že více než třetina tráví u počítače dvě a více hodin denně, není nijak překvapivý výsledek: až třetina českých dětí má nadváhu a každé desáté trpí obezitou.

Pokud rodiče sami milují fast foody, těžko budou náklonnost k nim potomkům vymlouvat. Nechuť ke zdravým potravinám snadno odpozorují od svých nejbližších. "Vztah dětí k zelenině je výsledkem vlivu prostředí, v němž vyrůstají. Důležitá je také forma, v jaké jim je zelenina nabízena a předkládána."
Velkým nešvarem je například častá konzumace přesoleného pečiva, které mnozí malí strávníci dostávají již od kojeneckého věku. Později se k pečivu přidávají ještě uzeniny, sýry, solená másla a jiné potraviny, které mají obsah soli většinou tak vysoký, že jen jejich jedna průměrná porce pokryje celodenní doporučenou dávku soli.

Proto dbejte na jídelníček svých ratolestí a zkuste i ze zdravých potravin udělat dětem „dobroty“.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Váš přátelský přístup ostatní potěší a dobře naladí vaše děti. Sice jste hodně zklamány chováním partnera a vaše nálada i energie je…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama