reklama

Co dělat, abyste v těhotenství neztratila energii?

Padáte únavou a boj s usínáním vzdáváte už v poledne? Nedivte se, jste těhotná. Ale existují triky, jak všechnu sílu neztratit.

Jestli znáte těhotnou, která srší energií, zvládá práci i domácnost a ještě je okouzlující, pak si buďte jistá, že žádná další taková supermanka neexistuje, a rozhodně se s ní nesrovnávejte.

Většina nastávajících matek (ať teprve v prvním, nebo už v posledním trimestru) je na tom stejně jako vy.

Podporovat z vlastních tělesných zásob rostoucího človíčka je totiž nesmírně vyčerpávající. A tak na tu šílenou únavu máte nárok. Prostě se jí podvolte - odpočívejte, relaxujte (tedy dejte volno i hlavě) a spěte, kdykoli to půjde. A kromě toho se snažte minimalizovat zbytečné úniky energie:

Dejte si dvacet

Spánek je nejlepší doping. Jak říká gynekoložka a maminka Tereza Ettlerová, zvlášť teď jsou pro vás ideální dobíjecí dvacetiminutovky. Dopřejte si jednu dopoledne i odpoledne a bude líp.

Redukujte úkoly

Ačkoli se říká, že kdo už nemůže, ve skutečnosti zvládne ještě třikrát tolik, dobře zvažte své povinnosti a omezte je na minimum. Můžete-li využít pomoc blízkých, neváhejte. V zaměstnání si zkuste vyjednat zkrácení pracovní doby. Děláte-li práci, která ohrožuje vaše těhotenství, nebo těžko zvládáte noční směny, máte nárok na přeřazení na jinou práci.

Od těhotenství k porodu | Tipy a rady v těhotenství

Těhotenské potíže aneb Co vás čeká nebo mine  

Pijte a jezte často

Dostatečně pijte, především vodu, únavu nepřebíjejte kávou (ta pomůže, jen když máte nižší krevní tlak). Jezte malé porce, zato často, abyste si udržela stálou hladinu cukru v krvi. A vyhněte se sladkostem i sladkým nápojům, tělo na jejich zpracování spotřebuje více energie.

Doplňte železo

Málokterá z nás má dostatečné zásoby železa a z těch ještě rostoucí miminko značně „ujídá“. Jeho nedostatek pak způsobuje velkou únavu. Dejte si víc červeného masa a spoustu čerstvého listového salátu s červenou zeleninou. S lékařem se případně poraďte o „železných“ tabletkách.

Cvičte - aspoň trochu

Nejspíš se vám do sportování nechce. Jenže právě cvičení je výborný životabudič. Zlepší krevní oběh, donutí vás zhluboka se nadechovat a dodá vám energii. Nemusíte se pouštět do žádné divočiny, postačí, když se nebudete vyhýbat svižné chůzi. I těhotenské cvičení vám zlepší kondici a zmírní únavu.

Od těhotenství k porodu | Tipy a rady v těhotenství

Těhotenské potíže aneb Co vás čeká nebo mine  

Od těhotenství k porodu | Tipy a rady v těhotenství

Těhotenství kilo za kilem

Těhotenství | Časopis Maminka | Zdraví | Výživa a stravování

Dopřejte si ve 2. trimestru více vápníku

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Z mnoha stran slyšíte o problémech vašich blízkých a kolegů, ale vás jakoby se to vůbec netýkalo. Jste netečná a chladná, zkuste se do…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama