Datle jsou bohaté na železo, pomáhají těhotným i dětem

Jsou sladké, jsou voňavé, jsou plné vitamínů i například cenného železa a jsou poměrně lehce dostupné. Seznamte se: Datle.

Datle jsou sice poněkud kalorické, ale pokud si odmyslíme dietu, kterou s datlemi spojovat nemůžeme, jejich nutriční hodnota tuhle malou drobnou nepříjemnost vyváží.

Co datle obsahují

  • Vitamíny skupiny B: B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niancin) a B6 (pyridoxin)
  • Betakaroten
  • Železo (nejen pro děti, ale hlavně pro těhotné a kojící ženy jsou tak datle skvělým doplňkem železa)
  • Draslík (podporuje tvorbu zdravé střevní mikroflóry a zmírňuje záněty ve střevech, dokáží mírnit průjmy) 
  •  Hořčík (podporuje cirkulaci krve a v datlích je v takové formě, která je pro lidské tělo dobře vstřebatelná)
  • Vápník, mangan nebo měď
  • Vlákninu (100 g datlí vám pokryje téměř třetinu doporučené denní dávky) 
 

100 gramů datlí obsahuje až 0,9 mg železa. To je zhruba 11 % doporučené denní dávky. Železo napomáhá tvorbě červených krvinek a lepšímu prokrvení orgánů.

 

Datle na suchý kašel a záněty dýchacích cest 

Babská rada říká, že datle je výborným pomocníkem při silném suchém kašli či zánětu průdušek. Vyzkoušet můžete nápoj, který se jednoduše vyrobí ze 100 g datlí, povařených v 0,5 l sojového mléka. Směs lze ještě přichutit například medem, ale bývá už tak dost sladká, protože datle jsou opravdu extrémně sladkým ovocem. Směs pak můžete zvolna popíjet. 

VIDEO: Miminko ochutnává poprvé avokádo. Podívejte se :-) 

Co si z datlí připravit? Recepty pro děti 

Zapečená jablíčka s datlemi

Není vůbec složitá a vašim dětem bude vážně chutnat. Vezměte do hrsti datle (mají-li pecku, vypeckujte) a nakrájejte je na drobné kousky. Přidejte k nim 100 - 130 g ořechů (namixovat můžete vlašské ořechy, mandle, lískové i pistácie) a lžíci pikantnější marmelády (například rybízové). Směs promíchejte a přidejte lžíci až dvě medu. Dvě velká (nebo čtyři malá) jablíčka vydlabejte, část jich můžete sníst zasyrova a trochu jich přikrárejte ke směsi. Směsí pak naplňte jablka a dejte je do trouby zapéct na 20 minut. 

Video | Výživa a stravování | Miminko | Jídelníček pro miminko | Dětský jídelníček

Je avokádo vhodné pro děti? Rady, doporučení a recepty

Datlové sušenky pro děti

Připravte si všechny suroviny a zapojte do přípravy děti. Pomohou odvážit mouku (300 g hladké nebo špaldové mouky), přisypat 1 lžičku kypřicího prášku, přidat 120 g lískových či vlašských ořechů (vy je ale napřed na pánvičce opražte a umelte najemno), 150 g sušených datlí (nakrájených na malé kousky). Přidejte lžičku skořice a 100 g datlového sirupu, 1 lžičku vanilkového extraktu a lžičku citronové šťávy. Vše smíchejte dohromady a vypracujte těsto. Nechte ho minimálně 2 hodiny odpočinout a pak rozválejte (přes mikrotenový sáček) a vykrajujte s dětmi různé tvary. V troubě je pečte na 180 °C asi 10 minut.

Předškolák | Zdraví | Výživa a stravování

Maminka se dostala do problémů, protože dceři dala na svačinu dort

Těhotenství | Jen pro maminku | Praktické rady | Zdraví | Tipy a rady v těhotenství | Výživa a stravování

Pro spokojené bříško: 5 druhů ovoce, které je dobré jíst v těhotenství

Časopis Maminka | Recepty | Výživa a stravování

Zelenina v utajení: Tyto báječné zeleninové recepty si děti zamilují

Kojenec | Jídelníček | Časopis Maminka | Zdraví | Miminko | Dětský jídelníček

Skvělé kaše pro nejmenší: Připravte jim o víkendu pořádnou dobrotu

 

 

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Pro muže ve vašem okolí jste přímo neodolatelná. Nechcete-li podlehnout kvůli dlouhodobému vztahu, nebudete to mít jednoduché. Ty…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci