Dostatek mléčných výrobků vám zajistí úbytek kil

Krabičková, Atkinsova, tukožroutská … Ano, všechna tahle slova mohou označovat určitý druh diety. Už jste ale slyšeli o té, kdy se k hubnutí a udržení váhy využívají mléčné výrobky?

Mléko a mléčné výrobky obsahují řadu bioaktivních látek, které ovlivňují:
• tvorba tuků
• štěpení triacylglycerolů za uvolnění mastných kyselin a glycerolu
• spalování tuků za účelem uvolnění energie

Zázračné syrovátkové proteiny

„Mléčné výrobky a mléčné komponenty mají také významný vliv na příjem potravy. Zvyšují subjektivní pocit sytosti a stimulují mechanismy, které signalizují nasycení a sytost. Jedná se především o syrovátkové bílkoviny,“ vysvětluje PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D.

Aminokyseliny a jejich význam

Další důležitou složkou mléka jsou větvené aminokyseliny (AMK). „Bílkoviny mléka obsahují vysoké procento - zhruba 26 % - rozvětvených AMK,“pokračuje dietoložka. „Větvené AMK hrají klíčovou roli v ovlivnění tvorby svalových bílkovin. Díky této vlastnosti nedochází při redukční dietě o vyšším obsahu mléčných bílkovin k tak výraznému úbytku aktivní svalové hmoty.“

Chvála vápníku

Během hubnutí je značná pozornost zaměřena na úlohu vápníku. „Řada studií potvrdila významný vztah mezi zvýšeným příjmem vápníku (nebo spotřebou mléčných produktů) a redukcí tělesné hmotnosti. Studie také vysvětlují vztah mezi příjmem vápníku (a mléčných výrobků) a nižším výskytem metabolického syndromu u žen středního a pozdního věku,“objasňuje PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. „Výsledky ukazují, že nejúčinnější je vápník z mléčných výrobků.“

Mechanismus působení vápníku

Vyšší příjem vápníku v dietě ovlivňuje tělesnou hmotnost několika mechanismy. Jedním z nich je snížení tvorby tuků a podpora jejich spalování, zvýšení energetického výdeje a snížení množství tukových buněk. Další cestou působení vápníku je zvýšení vylučování tuků stolicí.

Výsledky výzkumů – více mléčných výrobků, více kil dole

Novější bádání ukazují, že lidé mají v zažívacím traktu receptory citlivé pro vápník, což může přispívat k regulaci příjmu potravy. „Nedostatečný příjem vápníku v průběhu redukčního režimu může spouštět pocity hladu a narušit tak dlouhodobé dodržování redukční diety.“

Význam dostatečného příjmu vápníku v rámci redukční diety byl potvrzen i ve dvou studiích prováděných v Endokrinologickém ústavu.
„Ve studii u 208 obézních jedinců jsme na základě posouzení jídelníčků na začátku a na konci redukčního programu zjistili, že ti pacienti, kteří snížili při hubnutí příjem vápníku a bílkovin nejméně, hubnuli nejvíce,“seznamuje nás upozorňuje dietoložka.

Jiného výzkumu se zúčastnil soubor 67 žen. „Bylo zjištěno, že dostatečný příjem vápníku při redukční dietě napomáhá šetření aktivní svalové hmoty a je spojen s menším pocitem hladu,“prokazuje odbornice pozitivní účinky vápníku (mléčných výrobků) během redukčního programu. Více informací najdete na bileplus.cz.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Doma se umíte kvalitně postarat o práci strojů a krášlení vaší zahrady. Později už však máte chuť víc se bavit, jak naznačuje postavení…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci