reklama

Fotogalerie: Jak začít cvičit na míči vás naučí Hanka Kynychová

Cvičitelka Hanka Kynychová pohyb miluje, a tak ví, jak pro sport nadchnout i úplné začátečníky. Stačí si například pořídit míč, naučit se pár cviků a začít v klidu a pohodě doma.

Proč byste doporučovala cvičení na velkém míči?

Cvičení na velkém míči patří mezi typy cvičení, kterým se říká balanční, tedy vyrovnávací. Toto cvičení je vhodné i pro začátečníky, protože balancováním, hledáním rovnováhy na balanční pomůcce, posilujete hluboký svalový aparát, tedy střed těla, ale také úpony, šlachy a vazy. Když jste pak zpevněni zevnitř, můžete se postupně pustit do dalších, těžších variant a typů cvičení a pracovat tak na dalších svalových partiích.

První část tohoto cvičebního manuálu má charakter aerobního rozehřátí.
Základem je pohupování na míči, které nikdy nepřerušte, abyste neporušili princip tohoto způsobu rozehřátí. Míč si vyberte podle výšky vaší postavy, podle tohoto pravidla: když se pohupujete, nesmí jít vaše hýždě pod úroveň kolen, to znamená, dodržujte sed na míči vždy vyšší než pravý uhel. Obvod míče při vaší výšce 160–167 cm by měl být 65 cm, při výšce nad 165 cm volte obvod míče 75 cm.

Cvičením vás provedou fotografie cviků s podrobným popiskem:

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Máte sklon chovat se jako ostatní lidé líně, je ale pravda, že na všem vidíte pozitivní i negativní stránku, která vás překvapuje.…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama