[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Vůbec první kočárek sestrojil zahradní architekt William Kent v roce 1733 pro vévodu z Devonshire, který chtěl vozítko použít jako hračku pro své děti.
Německý kočárek s okénky ze 70. let.
Ne všechny kočárky měly madlo. V dobách dávno minulých se počítalo, že kočárek bude mít ve svých "otěžích" poník nebo koza...
V chudších rodinách se začaly kočárky pořizovat až po první světové válce.
Rodiny z vyšších vrstev si mohly dovolit potáhnout kočár pravou kůží.
Některé vskutku originální kousky připomínaly mini autíčka...
Vytuněná kolečka s aretací do terénu? Ale kdepak...
V 70. letech byla "okénka" v kočárku velkým hitem.
"Čím pestřeji, tím lépe," razilo heslo doby...
Ideální varianta pro chlapce válečné doby...
Některé kousky by se mohly stát stylovým bytovým doplňkem, nemyslíte?
Smaragdově modrá byla svého času na kočárcích velmi populární a rozšířená...
Retro předloha dnešních "golfek"...
Ladilo se i s přírodou...
Tato zlatá paráda patřila zřejmě nějakému protekčnímu děťátku...
Co naplat, že proutěná kolečka toho moc nenajezdila. Důraz se tehdy kladl na úplně jiné věci...
V 70.–80. letech se výrobci vrátili k modelům s vysokými koly s řemínkovým odpružením.
Druhá světová válka na pár let přerušila výrobu a vývoj kočárků.
Korbička se začala vyrábět o poznání výše, protože začal narůstat smog z aut.
Některé barevné kombinace jako by předčily svou dobu...
Ještě koncem 19. století se však tolik s dětmi necestovalo, panoval totiž názor, že dítě by mělo jít "do světa", až se naučí chodit...
Sladká růžová, kam se podíváte. Ideální varianta pro maminky romantičky...
Důraz na bakelit a umělou hmotu byl víc než zřejmý...
Jeden z prvních retro kousků vůbec...
Nepostradatelný košík, pořádné zhoupnutí a horká novinka: džínovina!
Kočárky se hemžily pestrými barvami a korbička se dala snadno oddělit od podvozku.
Na podobný "bakeliťák" se stály fronty...
Žádná proutěná "kukaň", ale hezky objevuj svět, dítě milé...
Že by nepraktičtější varianta pro dvojčata?