Hluboko do kapsy? Ušetřit se dá při nákupu i vaření. Víme jak

Kdo šetří, nemá v dnešní době rozhodně za tři, ale i tak mnozí z nás své výdaje pečlivě hlídají, neboť každá koruna navíc se počítá. Proto pro vás máme několik praktických tipů, jak ušetřit při nákupech potravin i při vaření.

Nejlépe se šetří na dovolenou, vysněný kabátek, nové kolo či zajímavý cyklus přednášek. Máte-li tu správnou motivací a cíl v dohlednu, jde šetření samo. Obvykle při něm psychicky nechřadnete, naopak vás baví. Pokud ne, vězte, že pro mnohé je šetření existenční nutností a neustálé hlídání kasy je psychicky velmi vysilující. Ať jste na tom tak, či onak, poradíme vám, jak na to.

Jak ušetřit při nákupu potravin

  1. Na nákup potravin si vyčleňte každý měsíc určitou částku, tu rozdělte po týdnech, její výši přizpůsobte váš týdenní nákup.
  2. Při razantním šetření se více osvědčuje nakupování za hotovost. Platby kartou svádí k překračování stanovené částky.
  3. Vždy nakupujte dle seznamu, ten sestavujte na základě týdenního jídelníčku (vařením vždy ušetříte).
  4. Sledujte slevy! Zlevněné potraviny a suroviny, ze kterých rádi vaříte, nakupujte ve velkém (POZOR na trvanlivost!). Maso i jídla z něj lze zamrazit. Šetřete peníze i čas.
  5. Máte-li možnost a vhodné prostory, nakupte levné brambory, cibuli a jablka ve velkém přímo u pěstitele.
  6. Na nákupy cenově výhodných větších balení ve velkoobchodech vyrazte s kamarádkou či příbuzným. Náklady na benzín i velká balení se lehce rozdělíte.
  7. Před nákupem se najezte. Je známé, že s prázdným žaludkem toho nakoupíte víc.
  8. Děti nechte doma, zvláště pak jste-li „lehce zpracovatelnými“ rodiči.
  9. Nekupujte limonády, balené vody apod., voda je kvalitní i z kohoutku, limonády nezdravé. Místo nich si vychlaďte ovocný, zelený či bylinkový čaj, přidejte kapku citrónu, pomeranče.

Jak ušetřit při vaření

  1. Plánování jídelníčku je základ. Zohledňujte v něm nejen chuti členů rodiny, ale i logickou a ekonomickou návaznost jídel; ušetříte tak peníze, čas i energie. Např. vaříte-li brambory k masu, možná vám dvě zbudou (a budete je chtít vyhodit), uvařte jich tedy raději víc a další den je zapečte se zeleninou a sýrem.
  2. Vařte ve velkém. Část zkonzumujte, část zamrazte. Šetříte tak čas i energie, zvláště používáte-li hojně papiňák.
  3. Rafinovaně nastavujte; do sekané i karbenátků lze přistrouhat syrový brambor. Jedno uzené stehno provoní i ochutí hrnec kuskusu se zeleninou. Z plechovky tuňáka a velké lučiny (tvarohu) máte zdravou pomazánku pro celou rodinu.

ČTĚTE TAKÉ: Protikvasinková dieta: Konečně pokoj od nepříjemných zánětů

  1. Maximálně využívejte suroviny; z kuřete vykrojte plátky na řízky, okrájejte kousky na rizoto, ze zbytku udělejte vývar, chrupavky a část kůže dejte pejskovi.
  2. Připravujte pomazánky a husté polévky, s čerstvým či opečeným pečivem jsou dobrou večeří.

Milé šetřivé čtenářky, nepropadejte malomyslnosti, všichni jsme jednou nahoře, jednou dole. I „dole“ lze při troše fantazie vařit zdravě a chutně.

A jak jste na tom vy s šetřením v domácnosti? Podělte se s ostatními o své názory. (Hlasovat můžete v anketě umístěné napravo u článku.)

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Za klienty cestujte, vyplatí se vám to nejen finančně. Skrze Lunu dobře reagujete na rozumné autority a samy máte dostatek inteligence,…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci