reklama

Houby by měly být v dětském jídelníčku spíše kořením než základní surovinou

Od jakého věku mohou jíst děti houby? Jsou v houbách nějaké důležité vitamíny či jiné zdraví prospěšné látky? 10 praktických rad ohledně hub v jídelníčku malých dětí.

Děti houby milují, respektive milují jejich hledání, jejich půvabné tvary a barvy – sbírání hub je úžasná hra v těch nejdokonalejších kulisách. K samotné konzumaci hub však děti nijak vřelý vztah nemívají.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kdo ví, možná dětský organismus tak nějak intuitivně tuší to, co zcela otevřeně radí mnozí výživoví odborníci. Tedy, že by houby měly v jídelníčku dětí představovat spíše koření a dochucovadlo než základní surovinu pro přípravu hlavního chodu.

Jídelníček | Dětský jídelníček

Houby do dětské stravy nepatří!

Naštěstí takovým opatřením děti neokrádáme o cenné vitamíny a minerály, houby jich totiž kupodivu příliš neobsahují. „Množství však není velké. Rozhodně nelze houby považovat za výborný zdroj vitamínů a minerálních látek. Nejdůležitější je v nich pro nás bílkovina a vláknina,“ uvedla pro server „Vím, co jím“ dietoložka Karolína Hlavatá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Houby nejsou „na houby“

80 – 90 % hub tvoří voda, ostatní složky jsou pochopitelně velice proměnlivé v závislosti na druhu a lokalitě, kde daná houba vyrostla. Vitamíny a minerální látky v houbách pochopitelně nalezneme, avšak z pohledu výživy pouze v nutričně zanedbatelném množství.

Velmi významný je však obsah vlákniny, která je jednou z nezbytných složek zdravého jídelníčku. Vláknina udržuje naše střeva, a přeneseně i imunitní systém, v dobré kondici. Vláknina zajišťuje správné fungování střev a je živnou půdou pro růst užitečných bakterií, které se také označují jako tzv. probiotické bakterie.

Novorozenec | Kojenec | Batole | Předškolák | Školák | Těhotenství | Porod | Naše tipy

Reborn panenky: Neuvěřitelné podoby (fotogalerie)

Vláknina obsažená v houbách je vzhledem ke svému složení poněkud specifická a hůře stravitelná, a to především pro malé děti a seniory. Ve velkém množství může citlivým jedincům působit zažívací problémy. Méně známým faktem je, že mimo vlákniny v houbách nalezneme překvapivě vysoký obsah bílkovin, pro jejichž hojnou přítomnost a nezaměnitelnou chuť jsou houby někdy nazývány „masem lesa“.

Některé druhy hub se díky obsahu zajímavých bioaktivních látek využívají i v alternativní medicíně, zejména v tradiční čínské medicíně. Nicméně i moderní věda v posledních letech pochopila, že určité v houbách obsažené látky zvané imunoglukany patří mezi dosud nedoceněné substance s úžasným vlivem na imunitu a zdraví. Významné množství imunoglukanů obsahuje například populární hlíva ústřičná.

Pokračování článku: Na co si při konzumaci hub dávat pozor

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Nad svými pudy ale máte přehled, což vás dokáže udržet při práci. Starejte se i o vzhled vašeho domova. Měl by být vždy čistý a útulný.…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama