reklama

Ideální svačina pro děti?

Aby naše tělo správně fungovalo, je nezbytné zajistit mu pravidený přísun kvalitních, zdravých a výživných potravin. Mezi snídaní, obědem a večeří neměly chybět svačiny. A co platí pro nás, je ještě více důležité pro děti.

Svačiny jsou důležité také z hladiska udržování stálé hladiny cukru v krvi. Malé snídaně a nedostatečné svačiny mohou zapříčinit unavenost a nepozornost. Naopak sladkosti (nejen čokolády, ale také slazené nápoje, sladké cereálie či pečivo spolehlivě rozkolísá hladinu cukru, což vede k hyperaktivitě a agresivitě.

Správná svačina

Ideální svačina obsahuje vyvážený poměr všech základních výživových prvků, jako jsou komplexní sacharidy (např. celozrnné pečivo), bílkoviny (např. sýr cottage, tvaroh), zdravých, tělu prospěšných tuků (např. nesolené a nepražené oříšky), vitamínů, minerálů a vlákniny (zelenina). Při výběru pečiva radí sáhnout po celozrnném kvůli vysokému obsahu vlákniny, navíc je mnohem lepším zdrojem energie než bílé, tělo si z něj dokáže brát energii postupně a déle. Bílé pečivo obsahuje málo živin a žádnou vlákninu, nezasytí nadlouho a tělu dodá pouze „prázdné kalorie“.

Jednoznačně správnou volbou je pro svou nízkokalorickou hodnotu a vysoký obsah vitamínů a vlákniny zelenina. Na nastrouhané mrkvi s kouskem jablíčka si určitě pochutná celá rodina. Důležitou součástí zdravého stravování dětí je pitný režim s doporučenými 1-2,5 litry (podle věku) neslazených tekutin denně.

„Mějte na paměti, že pokud dáte dětem místo zdravé svačiny peníze, aby si samy něco koupily, pravděpodobně to bude sušenka, čokoládová tyčinka nebo přeslazené nápoje typu cola", připomíná výživová poradkyně Monika Divišová.

Tipy na zdravé svačinky

  • Nakrájené jablko na měsíčky + hrstička mandlí.
  • Salát ze strouhané mrkve a jablíčka s rozinkami a kokosem, slazený jablečnou šťávou.
  • Bílý jogurt s nastrouhaným jablíčkem, slazeno jablečným sirupem.
  • Jogurtový nápoj rozmixovaný s banánem.
  • Celozrnné pečivo (nejlépe kváskové, nikoliv kvasnicové) s lučinou a rajčetem.
  • Celozrnná bageta namazaná máslem (v BIO kvalitě), s plátky pečeného krůtího masa a paprikou.
  • Ovocný salát s nasekanými ořechy.
  • Mix sušeného ovoce (neslazené) a oříšků (nesolené, nepražené).
  • Oříšková nebo ovocná tyčinka slazená medem.
  • Celozrnné pečivo (nejlépe kváskové, nikoliv kvasnicové) s tvarohovou pomazánkou (mořská sůl, kapka olivového oleje): se strouhanou mrkví, strouhaným sýrem nebo zelenými bylinkami, doplněno plátky zeleniny.
  • Celozrnné pečivo (nejlépe kváskové, nikoliv kvasnicové) se zeleninovými pomazánkami. Lze koupit výrobek Svačinka bez aditiv: špenátová, brokolicová, luštěninová. S plátky zeleniny - baby rajčátka, mrkev, salát, fenykl, ředkvičky.
  • Sýr cottage se „zeleninovými prsty” (sýr cottage smíchaný s tvarohem v poměru 2:1, zelené bylinky + zelenina: mrkev, kedlubny nakrájená na podélné kousky, kterými se sýr nabírá), celozrnné pečivo.
  • Jáhlová, rýžová nebo vločková kaše s čerstvým nebo sušeným (nesířeným) ovocem a sekanými oříšky slazená obilným sladem nebo javorovým sirupem. Trošička másla na omaštění.
  • Domácí celozrnný mrkvový nebo ovocný koláč, perník – bez použití bílého cukru.
  • Tvarohová svačinka z tvarohu, jogurtu se spařenými jablky či jiným ovocem (bez cukru), rozinkami, oříšky, semínky či skořicí.
  • Jablečné nebo jiné ovocné pyré (neslazené, nejlépe bio), posypané celozrnnými cereáliemi (pšeničné pukance).


SLEVÍN.CZ - Každý den nové slevy na jednom místě!

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

I v sobotu dokážete pracovat s cizinci a nepřesnými čísly, ukážete se jako dobré znalkyně. Nepřesvědčíte ale netrpělivě volenými slovy…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama