Jak hubnou muži aneb Co se od nich můžeme naučit?

Sexy tělo do plavek řeší před létem většinou ženy, ale v posledních letech přibývá i mužů, kteří se chtějí pochlubit hezkým pevným zevnějškem. Jak jsou na tom muži s dietami, hubnutím a cvičením?

Odpovídá trenér Martin Šťastný, odborný osobní trenér, šéf Diagnosticko­relaxačního studia Dires a člen týmu Petra Havlíčka v pořadu Jste to, co jíte

* 1. Drží muži podle vás diety?

Klasických dietářů mezi muži příliš nebude. Pokud už dodržují nějaký stravovací režim, tak za tím bývá něco jiného (práce, zdraví, duchovní či náboženské důvody aj.).

* 2. S váhou se zřejmě netrápí tolik jako ženy, ale jejich obezita je daleko horší, ne?

Muži obvykle nabírají tuk v oblasti středu těla, což je rizikovější pro kardiovaskulární onemocnění, cukrovku, vysoký krevní tlak. Také mívají častější problémy s vyšším cholesterolem a zvýšenými jaterními testy, ale to i značná část žen, takže bych to nevymezoval pouze na muže.

* 3. Proč se mužům vlastně hubne lépe?

Muži si nedělají hlavu s „pár kily navíc“, to může být výhoda. Jejich organismus je odlišný, jinak ukládají tuk, dobře reagují na zvýšení fyzické aktivity, snadněji nabírají svalovou hmotu a nemají tak často zničený metabolismus z chronických diet. Ale i zde se vyplatí přesně zacílit tréninkový a stravovací režim. Šetří to čas, peníze i zdraví.

* 4. Jaké základní chyby dělají muži při hubnutí?

Muži neradi poslouchají rady odborníků, takže si vytvářejí své vlastní postupy, více či méně povedené, ale téměř nikdy optimální.

* 5. Pokud se rozhodnou, že by měli jít do sebe, čím by měli začít?

Rozhodně navštívit zkušeného dietologa či trenéra a nechat si sestavit optimální režim. Popřemýšlet, co mají rádi, nevrhat se na trendy cvičební režimy, mít reálné cíle a nechat si poradit!

* 6. U mužů je zřejmě velmi důležitý pohyb. Jaký byste jim doporučil? Nemusejí být přece odkázáni pouze na fitko, že?

Stejně jako pro ženy! Jsem zastáncem určité symbiózy s přírodou, v létě se snažím být co nejvíce venku, v zimě vyznávám posilovnu. Ale dnes jsou možnosti dělat po celou sezonu vše, každý si musí najít to svoje. Muži mohou praktikovat téměř jakýkoli sport, ať už outdoorový, či v nějakém sportovním zařízení.

* 7. Je dobré i pro chlapa cvičit s trenérem?

Ženy berou trenéry jako samozřejmost, muže musíte přesvědčit odborností. Pro každého, kdo chce cvičit správně a účelně, je dobré mít kvalikovaného trenéra.

* 8. A co skupinové lekce?

Ty muži nemají rádi, ale přesto se najde spousta skupinových lekcí, které zaujmou i muže, jen si najít tu svou.

* 9. Je pohyb pro muže jiný ve dvaceti a řekněme v padesáti?

Záleží na daném zdravotním stavu, obecně klesá hlavně rychlost, opotřebovávají se klouby. V padesáti je lepší se vyhýbat režimům, které zahrnují např. poskoky. Ale je to velmi individuální, nebudete přece zakazovat basketbalistovi v padesáti jeho sport, když ho to baví.

* 10. Je vhodné, aby se partneři navzájem podporovali a cvičili případně společně?

Některým to vyhovovat bude, sladit se to dá. Osobně doporučuji nechat si také něco jen pro sebe.

* 11. Jak zabránit nejčastějším výmluvám?

Chce to rytmus, vydrží to, co vás baví, někdy pomůže i to, že jste domluveni s trenérem, ale vždy to musíte dělat rádi a pro sebe.

* 12. Muži často řeší spíše svaly, břišní pekáč apod., je to dobře?

Když jim to pomůže, aby něco dělali, tak budiž, ale jediné, co je správné, je samotná radost z pohybu a tu je třeba hledat.

* 13. Je dobré k tomu, aby někomu rostla svalová hmota, pojídat nějaké potravinové doplňky?

Důvodů pro potravinové doplňky příliš nevidím, myslím, že většinou jsou zbytečné.

* 14. Co pít v posilovně – vodu, či minerálku?

Mně vyhovuje převařená voda.

* 15. Co si takový chlap může dát po cvičení či před cvičením k jídlu?

Tak to je otázka! Záleží, kdy trénink bude (ráno, odpoledne, večer), také jaký druh (aerobní či posilovací) a jak dlouhý bude. Například já cvičím v posilovně odpoledne, mám svačinu 2 hodiny před tréninkem (celozrnná houska, lučina, šunka) a po 1,5 hodiny dlouhém tréninku normálně večeřím (kuřecí maso s natural rýží).

* 16. Jak často by měl muž chodit cvičit, aby zhubl, a jak často, aby pouze shodil malý „pupek“ a vyrýsoval trochu svaly?

Pro hubnutí je vhodný kardio trénink každý den v aerobní zóně, alespoň 45 minut + stabilizační cvičení na core těla a 2–3x týdně posilovací trénink. Na lehké zformování bude stačit 2–3x týdně posilovna, zakončená kardio tréninkem. Já osobně provádím každý den stabilizační cvičení na core těla a 3x týdně těžký trénink v posilovně, v létě přidávám běh.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Nejdříve vám pracovní plán vadí, skrze Uran si nerozumíte s nadřízenými ženami. Odpoledne se vám však dobře komunikuje se stálými…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci