reklama

Jak se zbavit nachlazení? Zkuste to dobrotami

Podzimní plískanice jsou tady. Zjistěte, čím můžete podpořit dětský i svůj imunitní systém.

1. Vitamín C v bobulích

Většina lidí si na sílu „céčka“ vzpomene, až když už nějaký problém má. Věděli jste ale, že tato látka má unikátní schopnost aktivovat imunitní systém na stoprocentní účinnost během celého roku? Podporuje totiž tvorbu bílých krvinek, čímž umožňuje rychlejší a přesnější imunitní odpověď. Lidské tělo sice nedokáže „céčko“ samo vyrábět a bohužel ani skladovat, najdeme ho ale téměř v každém ovoci a některé zelenině, takže není problém ho jednoduše zařadit do jídelníčku.

Nejvýznamnějším zdrojem paradoxně není citron, ale například červená paprika nebo rakytník – bobulka, ze které se dá udělat i výborná zmrzlina či sirup. Pálivé papričky mají dvakrát větší množství tohoto vitamínu a navíc jsou i zdrojem betakarotenu, který působí blahodárně na oči a kůži.

2. Brokolice na česneku

Brokolice je až nečekaně nadupaná vitamíny a minerály. V této zelené rostlině se skrývají vitamíny A, C i E a řada antioxidantů, které z ní dělají jednu z nejzdravějších zelenin na našem jídelním stole. Její tajemství se skrývá v délce přípravy – čím kratší dobu budete brokolici vařit, tím více prospěšných látek v ní zůstane.

V letních měsících ji můžete například přidat i syrovou do salátu, v zimě naopak lze její sílu zkombinovat s mocným česnekem. Ten je znám nejen pro svoji přírodně antibiotickou složku, ale navíc dodává našemu tělu zinek, který je nezbytný pro většinu pochodů našeho metabolismu. Z dalších látek, které česnek obsahuje, můžeme jmenovat například alicin, který obsahuje velké množství síry a významně působí právě na aktivaci imunitního systému.

3. Mandle plné zdraví

Vitamín E je důležitý pro správnou funkci imunitního systému a vyskytuje se nejen v brokolici, ale i v dalších potravinách. Jedná se ale o vitamín rozpustný v tucích, což znamená, že bez přítomnosti tuků ve střevech se hůře vstřebává a nemusí být využit v plné míře. Proto je výhodné ho přijímat například v mandlích. Ořechy jsou od přírody plné mastných kyselin, takže vitamín v nich obsažený se vstřebá téměř stoprocentně. Hrstička mandlí každý den pak zajistí doporučené denní množství vitamínu E.

Nakupte si do zásoby

Mandlemi, brokolicí a čili papričkami výčet zdravých potravin zdaleka nekončí. Své místo zde má například špenát, plný vitamínu C, betakarotenu a antioxidantů, jogurt a jeho živé kultury nebo například koření kurkuma se svým silně protizánětlivým účinkem. Většinou jsou ale tyto potraviny účinné, pokud je konzumujete pravidelně – teprve pak se může jejich síla plně projevit. 

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Dnes máte divný pocit, že se lidi zajímají jenom o peníze a třeba i o vaše tělo, proto se někdy cítíte energickými kolegy docela…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama