[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Zvyšuje krevní tlak, prohlubuje dýchání a zrychluje tep. Preferují ji častěji dívky než chlapci a oblíbená je zejména u dětí starších sedmi let. Spojována je s pocity štěstí, aktivity, ale i vzteku, agrese a bolesti. Zlepšuje motorické schopnosti a přitahuje pozornost, což ovšem někdy může působit i rušivě.
VIDEO: Podívejte se, jaké barvy zvolit do dětského pokojíčku
Nejoblíbenější barva dětí mezi sedmi a jedenácti lety (opět na ni pozitivněji reagují dívky než chlapci). U dospívajících asociuje modrá barva spíše smutek. Modrá barva má uklidňujicí účinky, snižuje tělesnou teplotu i chuť k jídlu.
Je jednou z nejvýraznějších barev celého barevného spektra. Sice spolehlivě přitáhne pozornost, ale pokud je jí příliš velké množství, působí dráždivě (proto je vhodné její účinek vyvážit například modrou nebo zelenou). Na druhou stranu v přiměřeném množství podporuje motivaci. Ukázalo se, že velmi pozitivně na ni reagují děti, které trpí astmatem nebo jinými dechovými potížemi.
Je spojována s kreativitou a zlepšováním řečových schopností. Zároveň představuje „nejodpočinkovější“ barvu pro oči. Právě proto se doporučuje, aby děti v pokoji nebo ve školní třídě měly i zelené prvky.
Přisuzuje se jí energie (vynikající je například pro překonávání únavy) a posilující i aktivující efekt. Spojována je s účinky na nervový i oběhový systém. Zvyšuje zásobení kyslíkem, umí vylepšit náladu a zvyšuje chuť k jídlu.
Podporuje neverbální aktivitu a svobodu. Ale u dětí jsou její účinky ambivalentní. Na jednu stranu je stimuluje k přemýšlení, zároveň ale u nich může asociovat i smutek. Protože má schopnost navodit „spirituální“ atmosféru a klid, někdy se doporučuje v pokojích hyperaktivních dětí.
Mnohem víc ji sice preferují dívky, ale dosud se vedou spory o to, zda je to jejich přirozeným založením, nebo spíš kulturním vlivem. Každopádně má však uklidňujicí vliv. Příliš mnoho růžové však nedoporučují vědci v pokojích introvertních a plachých dětí.
Představuje jednu z nejméně oblíbených barev, na kterou reagují negativně zejména chlapci v mladším věku. Dospívající už si ji začínají spojovat se sílou a rozvahou. Na druhou stranu hnědé prvky v interiéru asociují přírodu, teplo a klid.
U dětí je obecně spojována s negativními emocemi (tentokrát na ni reagují hůře dívky než chlapci), strachem a kupodivu se školou.