reklama

Jsem těhotná, ale chci zůstat fit. Jaké sportovní aktivity jsou pro vás vhodné?

Co nemůžete, můžete a co byste dokonce měla? Jaký druh sportu a fyzické aktivity je pro vás po dobu těhotenství vhodný? Jaký vám pomůže od bolesti zad, třísel apod.? A jaký vás připraví na porod i po psychické stránce?

Stop

Sporty, které byste NEMĚLA jako těhotná vykonávat, asi příliš rozpitvávat nemusíme. Jen těžko by snad někoho napadlo lyžovat, jezdit na koni, běhat dlouhé tratě, věnovat se atletice či dokonce bojovým sportům. A pokud snad někoho ano, věřte, že u výše zmiňovaných sportů není fakt, že jste v nich dobrá a zkušená, argumentem. Tady prostě platí stopka.

Go!

Zelenou ale máte u celé řady jiných sportů a fyzických aktivit, takže jestli jsme vás tím prvním odstavcem trochu otrávili, klidně se zase rozveselte. Tohle všechno totiž nejen že můžete, ale je vám to přímo doporučeno. Samozřejmě za určitých podmínek (viz poslední odstavec).

Jóga, pilates a cvičení na míči

Naučí vás uvolnit ty svaly pánevního dna, které potřebují být uvolněné, a naopak posílit ty, které potřebují posilnit. Zlepší vám držení těla, naučí správně dýchat, a co se týče prvních dvou jmenovaných, pomohou vám připravit se na porod i po psychické stránce, nejenom fyzické.

Chůze

Pokud nemáte čas nebo chuť docházet někam na kurzy cvičení pro těhotné, věřte, že si můžete pomoct i sama. Taková půl hodinka až hodinka svižné chůze je jednou z těch nejlepších věcí, co pro sebe můžete udělat. Zlepší vám kondičku, zmírní otoky a navíc je dobrá i na hlavu. Krásně si ji při tom provětráte.

Plavání

Pokud máte bolavá záda nebo třísla, po tři čtvrtě hodině v bazéně vám budou líbat ruce. Pravidelné relaxační nadnášení vodou uvítají samozřejmě i kolena, jakožto vlastně všechny těhotenstvím nadměrně zatěžované klouby vašeho těla. Jediná vada: pozor na infekční nákazy z vody. Můžete zkusit speciální bazény pro těhotné (a maminky s dětmi), nebo to risknout a pro lepší pocit si před koupáním zavést menstruační kalíšek (není to sice 100% ochrana, ale pořád lepší nějaká než žádná).

Tady to je na vás

Další jmenované fyzické aktivity by mohly dostat nálepku "po zralé úvaze":

  1. jízda na rotopedu či na kole
  2. běh
  3. běžky

Pokud jste aktivně sportovala před otěhotněním (pravidelně jste běhala, jezdila na kole, v zimě běžkovala), nemusíte s těmito sporty ze dne na den skončit. Jen si dávejte větší pozor. Pokud jezdíte na kole, vybírejte si snadné rovinové terény, kde nehrozí uklouznutí či pád. Na běhání si pořiďte opravdu dobře odpružené boty a nepouštějte se nikam daleko, ani rychle. A to poslední platí samozřejmě i o běžkování. Nikdy si s sebou taky nezapomeňte vzít láhev s vodou a pravidelně doplňujte tekutiny.

Když tělo zavelí, poslouchejte

Cvičení v těhotenství je o tom, aby vám pomohlo cítit se dobře. To znamená, v okamžiku, kdy se z jakéhokoli důvodu cítit dobře přestanete, je to signál pro dnešek dýchánek ukončit. Nesnažte se lámat rekordy, nesnažte se uběhnout, uplavat, ujet na kole,… to, co před tím. Teď je totiž „po tom,“ tak si to užívejte. Uvidíte, že těch devět měsíců nakonec uplyne až moc rychle.

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Cítíte, jak může spolupráce vyhovovat vaší kariéře a schopnosti skrze Lunu stoupat po žebříčku důležitosti ve firmě vzhůru. Neměly…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama