Maminka.czRodičovství

Když matky milují i ničí: Nadměrná kritika a žárlivost můžou zcela zničit život dcer

redakce 19.  4.  2021
Projekt Nejsi v tom sama se snaží odpovídat na otázky v životě žen, které si samy mnohdy velmi nerady pokládáme. Opravdu upřímné odpovědi nás totiž zraňují nebo je nám nepříjemné na to téma mluvit či se stydíme jisté věci nahlas vyslovit. Přitom mnohdy je to právě to, co nám pomůže jít dál. Jsme také ženy a víme, že svět žen není procházka růžovým sadem, může mít mnoho temných stránek.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Vztahy jsou jedna velká komplikovaná věc. Jsou v našich životech nepostradatelné a dokážeme díky nim vyrůst jako osobnosti, nebo nás naopak mohou poznamenat velmi negativně, a to na celý život. První vztahy, které navazujeme, jsou samozřejmě v rodině. Vztah s matkou je velice specifický a vztah matka-dcera, to je kapitola sama pro sebe.

Velmi intenzivně se vztahu matek s dcerami věnovala spisovatelka a novinářka Lucie Jandová, která na toto téma napsala knihu. V ní se odhaluje několik příběhů žen, jež vyrůstaly s matkami, které jim nedokázaly dát lásku, a to, jak je to poznamenalo na celý život. Právě Lucii jsem si pozvala, abychom si popovídaly na toto citlivé téma, a ona mi vysvětlila, co jsou to temné matky, jak se to stane, že nemohou dát dcerám lásku, a jak se jejich pokřivená výchova podepisuje na další ženské generaci. Podívejte se na video, ve kterém se dozvíte mnohem víc!

Jak milovat celý život jednoho člověka? Žaneta (51) to tak má, její láskou je žena
Témata: Láska a vztahy, Rodičovství, Rodina a vztahy, Výchova, Rodina a vy, Kritika, krit, Spisovatelka, Živo, Vztah, Jistá věc, Monika Němcová, Upřímná odpověď, Příběh žen, Život, Žena, Dcera, Žárlivost, Zář, Svět žen, Matka, Sad