reklama

Krásné nohy bez „křečáků“ můžete mít i v těhotenství

V průběhu chladných zimních měsíců je poměrně běžné, že těhotné ženy a čerstvé maminky mají chabou krevní cirkulaci, a to obzvláště pokud celý den s miminkem stojí či sedí. Jak se v takovém případě chránit před křečovými žilami?

Zima nohám zatápí

Těhotenství spojené s celodenní zátěží dolních končetin může mít podíl na vzniku bolestivých křečových žil. Viníkem je pak především ochablá krevní cirkulace nohou. Studené počasí k celému procesu jen přispívá, neboť při poklesu teploty tělo snižuje proud krve směřující ke končetinám. Je to způsob, kterým organizmus uchovává krev v hlavních cévách a brání tak jejímu ochlazování. Špatná cirkulace tedy může poškozovat žíly a způsobit i žilní onemocnění.

Pohyb je důležitý

Obezita přetěžuje cirkulaci, a je proto důležité pravidelné cvičení alespoň 30 minut denně, ideálně tři dny v týdnu. Vhodné jsou především sporty, které posilují „druhé srdce“, čímž se myslí svaly lýtek a nohou. Ty totiž mohou proudící krvi pomáhat a podpořit tak cirkulaci. Vhodné jsou následující sportovní aktivity:

  • chůze,
  • běh,
  • plavání,
  • cyklistika.

Jednoduše ke zdravým nohám

1. Dietní opatření. Jsou důležitá, proto ve svém jídelníčku nezapomínejte na dostatek vlákniny a nepřehánějte to se solí. Vláknina vám pomůže bojovat proti zácpě, která zatěžuje žilní systém, a nadbytek soli zadržuje v těle vodu. Vitamíny C a E jsou antioxidanty, jejichž dostatek je pro cirkulaci také velmi důležitý. Podporují ji též flavonoidy.

2. Vhodné oblečení. Těsné kalhoty mohou omezit proudění krve do a z dolních končetin, proto noste raději trochu volnější oděvy. Případně můžete zvážit využití kompresivních punčoch, které slouží jako přidaná vrstva svalů a podpoří tak na výkonnosti vaše „druhé srdce“.

3. Protažení. Pokud po delší časový úsek stojíte či sedíte, občas zakružte nohama v kotníku, alespoň deset minut každou hodinu choďte a střídavě napínejte a pokrčujte prsty na nohou. Těmito jednoduchými cviky podpoříte cirkulaci krve ve svých dolních končetinách. Zároveň se pokuste vyvarovat překřižování nohou, což žíly škrtí a tím stoupá žilní tlak. Kdykoli je to možné, zvedněte nohy do pozice o trochu vyšší, než je vaše srdce.

4. Hormony. Další věc, na kterou by si čerstvé maminky měly dávat pozor, je přísun hormonů. Hormonální antikoncepce či substituce zužují cévy a mohou oslabovat žilní chlopně a žilní stěnu.

Zdroj: www.ulekare.cz

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Těší vás rozsah nových známostí, které umíte díky Slunci dopoledne zajímavě potěšit, i duševně podpořit. Dokážete se zapojovat do všeho…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama