Lze předcházet padání vlasů při kojení?

Kvůli kojení vypadaly či značně prořídly mým kamarádkám vlasy. Máte-li stejný problém, zjistěte proč a jestli tomu dokážete zabránit.

Důvody

Je jich více. Hormony, stres, vyčerpání, nedostatek vitamínů, genetické dispozice… Můžete trpět každým zvlášť nebo všemi dohromady. Odborník doporučuje objednat se k praktickému lékaři a požádat jej o základní biochemické odběry a krevní obraz.

Prevence

Jezte pravidelně, vyváženě, více ovoce, zeleniny, ořechů, odpočívejte, pokud to jen půjde, a naordinujte si navíc porci selenu a zinku. Spousta maminek se v internetových diskuzích shoduje na tom, že jim alespoň trochu, pokud ne zcela, pomohly. Detaily o těchto dvou vzácných látkách, které ovšem umí být i toxické, se dozvíte níže, stejně jako seznam hodnotných látek, které musíte dodat organismu při vypadávání vlasů během kojení.

Ve zkratce

Oba tyto kovové prvky, selen i zinek, se bezpodmínečně podílejí na správném vývoji lidského organizmu. Jejich společným jmenovatelem je pak antioxidační a antikarcinogenní vliv na tělo. Kromě oříšků, mléka, vajec, vnitřností a mořských živočichů je nadto zinek obsažen též ve spermatu!

A ještě pozor

Experti upozorňují, že především v těhotenství by žena měla přijmout až 25 miligramů zinku denně (doporučená denní dávka zinku pro dospělého jedince je poloviční). Plus jste-li vegetariánka, pamatujte, že v rostlinách je zinku méně, než v živočišných produktech. Proto musíte jíst více fazolí, ořechů, dýňových semen a celozrnných cereálií.

Ani málo, ani moc

Přestože selen a zinek patří mezi nejúčinnější látky v boji proti vypadávání vlasů, nesnažte se brát více pilulek či kapslí, než je doporučeno. Předávkování tímto koktejlem vás totiž může stát zdraví. Dbejte pokynů lékárníka a příbalového letáku.

Až ukončíte kojení, stav se určitě zlepší

Odborníci rozhodně nedoporučují kvůli padání vlasů předčasně ukončovat dobře fungující krmení dítěte z prsu. Ale pravda je, jak i doktoři potvrzují, že po odstavení mimina se kvalita a hustota vlasů obvykle vrátí do původní podoby.

Američtí odborníci radí, co byste měla činit v těhotenství a po porodu pro zachování bujné hřívy:

  1. Nenoste culíky, copy, trvalou ani natáčky, protože to vše vlasy tahá, trhá a stresuje
  2. Zkuste se nechat vyšetřit praktickým lékařem, zda máte hormony v rovnováze
  3. Jezte dostatek ovoce a zeleniny, obsahují flavonoidy a antioxidanty, které pomáhají chránit vlasové folikuly a podporují růst vlasů
  4. Používejte šampony a kondicionéry s biotinem a siliceou, což jsou dvě velmi účinné látky, superprospěšné pro kvalitu vlasů, ale i nehtů a kůže
  5. Nehřebelcujte vlasy, jemně je pročesávejte hřebínkem s širokými zuby nebo šetrným kartáčem ze dřeva či kančích štětin, které při česání vlasy i ošetřují a vyživují
  6. Jste-li závislá na fénu, žehličce, pouštějte si do vlasů co nejstudenější energii
  7. Jídelníček obohaťte o vitamíny B, C, E, biotin, zinek, selen, silica
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Dnes asi dokážete provádět věci, na které se jindy příliš necítíte. V práci se můžete jistě snažit, protože po vás touží více…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci