reklama

Nejsilnějším pomocníkem při hubnutí je váš mozek

Že cesta ke štíhlejším křivkám začíná v hlavě, vám opakujeme docela často. I dnes pro vás máme pár chytrých triků, které vám pomohou tukové zásoby rozpustit.

Sedněte si na to

Podle nedávné kanadské studie způsobem konzumace oběda nepřímo ovlivníte velikost své večeře! Když poobědváte v klidu u prostřeného stolu, soustředíte se lépe na svoje pocity a díky tomu si pak budete připadat nasycení. A aniž si to uvědomujete, při večeři pak spořádáte méně jídla.
Čísla mluví jasně – pokud si oběd užijete v klidu u stolu, při dalším jídle pak pravděpodobně sníte o 200 kalorií méně než po obědě zhltnutém v běhu.

Míň chutí, míň kalorií

Rozmanitost je sice kořením života, ale vaší snaze o štíhlou linii může prokázat medvědí službu. Čím více různých chutí si během dne naložíte na talíř, tím víc nastimulujete svůj hypotalamus k produkci hormonů, které jsou zodpovědné za chuť k jídlu. Výsledkem může být větší kalorický příjem. Řešení? Snažte se svoje jídlo naplánovat zdravě, ale jednoduše.

Vybarvěte se

Až si budete vybírat jídelní servis, sáhněte po modrých talířích. Tato barva se nevyskytuje přirozeně v potravinách, takže potlačuje apetit. Dokládá to mimo jiné i jedna studie, během níž někteří účastníci výzkumu večeřeli v modře vyzdobené místnosti, zatímco ostatní byli obklopení jinými barvami. Výsledek? Modrá vedla ke spotřebě kalorií o 33 % nižší než v ostatních případech.

Označkujte si jídlo

Rodinná balení oříšků nebo zmrzliny jsou sice cenově výhodná, ale dokážou pořádně zamávat s vaší váhou. Odborníci z University of Cornell naštěstí přišli s geniálně jednoduchým řešením.

Na krabičku nebo na pytlík si nakreslete značku, která vám připomene, jaká je maximální velikost jedné porce. Tenhle systém značkování vyšle k vašemu mozku signál, kolik si toho naložit na talíř.

Bojkotujte televizi

Když budete uzobávat z talíře při sledování zábavné show, sníte až o 44 % víc než obvykle. Nejnebezpečnější jsou v tomto ohledu pořady o vaření, při nichž v žaludku zmizí největší množství nezdravých pochutin.

Menší riziko naopak podle jedné americké studie představují pomalé a méně záživné televizní pořady, při nichž ochabuje nejen pozornost, ale i apetit. Televize a jídlo je každopádně kombinace, kterou byste si měli při snaze zhubnout rozhodně odepřít.

Sluneční terapie

Snažte se strávit co nejvíc času venku a maximálně využít okamžiků, kdy svítí sluníčko. Jak tím přispějete ke své štíhlé linii? Během podzimu a zimy, kdy se zkracuje doba slunečního záření, klesá i hladina serotoninu a úměrně tomu se zvyšuje vaše chuť na sacharidy. Anebo si pořiďte lampu, která vyzařuje plnospektrální světlo, jež vám dokáže pozvednout náladu víc než čokoládová tyčinka.

První sousta rozhodnou

Když budete oběd žvýkat pomalu a důkladně, přijmete až o 10 % kalorií méně, než jste zvyklí. Zkuste se zaměřit obzvlášť na první tři sousta – každé žvýkejte zhruba 10 sekund. Během této doby se snažte si co nejlépe uvědomit jeho chuť a strukturu. Díky tomuto postupu dosáhnete většího pocitu sytosti, a tak vás přejde chuť na nášup.

Vyměňte strany

Až budete příště večeřet, vyzkoušejte malý experiment. Jezte druhou rukou než obvykle (tedy levou, jste-li praváci). U jídla strávíte více času než jindy, což povede i k menšímu příjmu kalorií. Pokud se vám do nerovného souboje s nožem a vidličkou nechce, vyzkoušejte ještě jeden způsob, jak nezhltnout jídlo za pět minut. Pusťte si u večeře pomalou hudbu, ať už relaxační, nebo klasickou. Prokazatelně totiž zvolňuje tempo stolování.

Článek vyšel v časopisu Dieta 12/2013

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Pro jednání s lidmi odpoledne příliš nadání nemáte, ale kolegové vám snad pomůžou. Vy si věříte spíš na soustavnou práci. Neumíte…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama