reklama

Nemáte hlídání? Zapojte do cvičení i miminko!

Ráda byste trochu posílila tělo, ale kvůli péči o miminko na to nemáte čas? Existuje jednoduché řešení - zapojte do tréninku i své dítko! Nejen že si užijete vzájemnou blízkost, ale navíc se protáhnete a zlepšíte svou kondici.

Na pravidelný pohyb byste neměla zapomínat ani jako novopečená maminka. Kromě zdravotních benefitů působí cvičení pozitivně i na psychiku. Přinášíme vám pár tipů na cviky, díky nimž si vyrýsujete svaly a přitom budete mít své zlatíčko pod kontrolou. A pokud máte pocit, že je na to vaše mimčo příliš malé, vyvedeme vás z omylu. Nikdy není příliš brzy na to začít cvičit, jen musíte zvolit správnou techniku (následující cviky byly sestaveny s fyzioterapeutkou).

Pokud budete s dítětem cvičit už odmalička, naučí se díky tomu vnímat své tělo, bude s ním umět lépe pracovat a pohyb si oblíbí. Fyzická aktivita mu pomůže při správném vývoji kostry a svalů, zdokonalí si tím koordinaci pohybů, udržení rovnováhy a také orientaci v prostoru. Při cvičení mu můžete vyprávět pohádky nebo říkat různé básničky.

I když vám ještě nerozumí, vnímá váš hlas a podle tónu pozná, jak moc ho máte ráda. Než začnete cvičit, zvažte bytové podmínky a přizpůsobte cvičební plochu tak, abyste zcela eliminovala možnost zranění či úrazu. Pro trénink zvolte vhodné oblečení OE mělo by být lehké a prodyšné.

Pokud si nejste jistá, že cviky provádíte dobře, vyrazte na některou z lekcí pod vedením certifi kovaných instruktorů.

1) Protažení vsedě

Maminka: Tento cvik je skvělý na protažení zadní strany stehenních a lýtkových svalů a posílení často ochablých zádových svalů. Sedíte v rovném sedu, s výdechem vtáhnete pupík k páteři a s rovnými zády uděláte mírný předklon.

Miminko:Dítě ocení, když mu do denního režimu zařadíte společnou činnost.

2) Vzpor klečmo

Maminka:Cvik na stabilizaci tzv. core (hluboký stabilizační systém středu těla), lopatek a ramen. Při výdechu vtáhnete pupík k páteři, vzpažíte ruku a vodorovně se zemí napnete protilehlou nohu. Trup držíte nehybný, udržujete neutrální polohu pánve, hlava je v prodloužení páteře. Dlaně máte pod rameny a kolena pod kyčlemi. Lopatky stahujete podél páteře směrem k pánvi.

Miminko: Tento cvik můžete využít ke komunikaci se svým děťátkem. Každé miminko má svou vlastní řeč a je dobré mu ukázat, že je pro vás důležité, co vám "povídá".

3) "Prkno" na předloktí

Maminka:Skvělý cvik na stabilizaci core. Celé tělo je v jedné rovině (pozice prkna). Dávejte si pozor, abyste se neprohýbala v bedrech a nezvedala ramena k uším. Vydržte v pozici několik vteřin.

Miminko: Dítě je s vámi v očním kontaktu. Můžete se s ním krásně mazlit, povídat si či zpívat.

4) Posílení vnitřní strany stehen

Maminka: Ležíte na boku na předloktí (hlídejte si, aby byl loket pod ramenem). Horní noha je pokrčená před kolenem spodní nohy. S výdechem stahujte břišní svaly a snažte se odlepit spodní nohu od podložky. Noha je propnutá.

Miminko:Tento cvik můžete využít pro uvolnění bříška miminka. Můžete ho stimulovat k osahávání kolínek až k obratu na bok.

5) Posilování břišních svalů

Maminka: Položíte se na záda s pokrčenými koleny, dítě máte bezpečně umístěno na stehnech. S výdechem stahujete břišní svaly a zvedáte postupně hlavu, krční páteř a horní část hrudní páteře od podložky. Nadechnete se do zadní části hrudníku a s výdechem se postupně opět pokládáte na podložku.

Miminko: Děťátku můžete při cvičení jemnými pohyby masírovat ručičky. Již od narození se mu líbí, když ho držíte v náručí a jemně ho hladíte a masírujete. Dítě dělá velké pokroky ve vývoji také díky tomu, že ho nosíte a že se ho dotýkáte.

6) Široký sed

Maminka: Zaujměte pozici širokého sedu s roznoženýma nohama, držte rovná záda a s výdechem se předklánějte. Snažte se sunout pupík po podlaze. Pozor na kulatá záda. Tento cvik je výborný na rozproudění ženské energie a protažení vnitřní strany stehen.

Miminko:V poloze na bříšku miminko krásně posiluje zvedání hlavičky. Hračkou ho motivujete také k úchopu. Od věku 4,5 měsíce je dítě schopno samo po hračce sáhnout (zpočátku jen hrabavě, postupně se úchop zlepšuje a cílí na hračku).

7) Stoleček

Maminka: Zaujměte pozici "stolečku", kde kolena jsou nad patami (bérec svisle) a dlaně pod rameny. Snažte se udržet pevný trup, který je společně s hýžděmi a stehny v jedné rovině.

Miminko:Pokud máte více potomků, můžete je zapojit všechny. Je přece důležité, aby spolu sourozenci trávili co nejvíce času. V průběhu cvičení vás může starší dítě použít např. jako tunel.

8) Rotace v sedu

Maminka: Sedíte v tureckém sedu, miminko je v poloze "na tygříka". S nádechem se narovnáte, protáhnete páteř a s výdechem stahujete břišní svaly. Vtáhnete je k páteři a otáčíte se trupem co nejvíce do strany. Přitom stále držíte neutrální polohu pánve a osa páteře je po celou dobu svislá.

Miminko:Pozice "na tygříka" je jednou z nejoblíbenějších poloh pro nošení miminka.

Článek vyšel v časopisu Maminka 12/2013

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Nenechejte se dnes odpoledne skrze Saturn vyprovokovat k příliš přehnaně aktivní reakci na pracovní potřeby tak, jak jsou vám…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama