[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Rodičovská linka nabízí svým klientům výchovné a rodinné poradenství. Mohou se na ni obracet rodiče, jejichž děti mají výchovné obtíže, a to od běžných (např. zvládání vzteku u malých dětí) až po závažné obtíže, jako jsou např. zvýšená agresivita, lhaní, opakované krádeže, zneužívání návykových látek.
Rodinné či výchovné problémy? Ptejte se v nové poradně na webu Maminka.cz!
Častým tématem dovolání na Rodičovskou linku jsou rovněž krizové rodinné situace, např. rozvod, spor o dítě či úmrtí člena rodiny. Konzultanti dále s volajícími řeší problémy spjaté se školní docházkou, ke kterým lze zahrnout potíže s prospěchem, záškoláctvím, šikanou nebo volbou školy. Nezanedbatelnou skupinu tvoří klienti, kteří se na Rodičovskou linku obrací s podezřením na týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte v rodině či ve svém okolí.
„Jsem velice ráda, že se rodiče mohou dovolat na další telefonní číslo nebo nám poslat dotaz mailem. Nabízíme jim tak částečnou alternativu v okamžiku, kdy v ČR dochází k omezování bezplatných ambulantních služeb, které pomáhají rodinám s dětmi. Rodičovská linka je specifická v tom, že poskytuje klientům téměř okamžitou psychologickou pomoc v akutní krizi,“ komentuje rozšíření služeb Kateřina Schmidová, vedoucí Rodičovské linky.
Čtěte také: Kdy nám rodiče ničí život
Rodičovská linka je společně s Linkou bezpečí (určenou dětem a dospívajícím) hlavní službou, kterou SLB zajišťuje v oblasti telefonické krizové intervence. Své odborné služby nabízí již desátým rokem, a to ve všední dny v odpoledních hodinách, v pondělí, ve středu a v pátek 13–16, v úterý a čtvrtek 16–19 h.