Maminka.czPeníze

Pojištění dítěte není o bolestném za zlomený palec

Reklama 11.  10.  2021
Nejlepší pojištění dítěte spočívá v kvalitně nastavené smlouvě životního pojištění rodičů.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Zejména živitel rodiny by měl mít dobře nastavenou pojistku pro velká zdravotní rizika typu vážné nemoci,  úrazu, invalidity nebo smrti. Pojistné částky by se měly pohybovat v řádech milionů, protože v těchto těžkých chvílích rozpočet rodiny nespasí ani statisícové sumy. Pojištění by se mělo vztahovat i na vážná zdravotní rizika dítěte, kdy s ním rodič zůstává dlouhou dobu doma. Kromě toho ale pojišťovny nabízejí také dětské pojistky. Mají smysl?

Když už rodiče své dítě pojistí, tak většinou na případy, kdy si zlomí ruku, léčí se s tím něco přes měsíc a pojišťovna mu pak vyplatí pět tisíc korun. Dobrých pět tisíc, ale co když se stane něco horšího?

Ročně je u nás kvůli úrazu ošetřeno asi půl milionu dětí. Trvalé následky po úrazu má asi 3 000. Málokterý rodič kalkuluje s tím, že se jeho dítě stane invalidní, pokud už si ovšem sjednává životní pojištění dítěte, měl by to zohlednit.

Opět platí, že na drobné nehody, kvůli kterým s dítětem zůstáváme několik dní doma, bychom měli využívat finanční rezervu. Co se vyplatí pojistit, jsou závažná rizika na částky, které budou v případě nepříjemné události opravdu platné. U dětského pojištění se jedná o rizika spojená s trvalými následky úrazu, riziko vážné nemoci či invalidity. Primárně je tedy třeba v pojištění řešit trvalé následky úrazu a následky vážných nemocí, u nichž může být nákladná léčba a dítě to dlouhodobě zdravotně poznamená.

Ideální dětská pojistka pro krytí vážných zdravotních problémů by měla začínat minimálně na následujících pojistných částkách:

  • Trvalé následky úrazu: cca 1 500 000 Kč
  • Závažné nemoci: 1 000 000 Kč
  • Invalidita přenesená z mládí: 3 000 000 Kč

Takto nastavená pojistka vyjde přibližně na 350 korun měsíčně.

Klepněte pro větší obrázek

Vladimír Weiss
Finanční poradce Partners

www.partners.cz


 

Témata: Reklama, Prezentace klienta, Peníze