reklama

Pomoc! Jsem těhotná a nemůžu spát!

Celý den se honíte v práci nebo se staráte o vaše prvorozené a na moment, kdy se večer vykoupete, obléknete do pyžama a ulehnete do postele, se těšíte jak malá. Jenže když ona vytoužená chvíle konečně přijde, nirvána v podobě sladkého propadnutí do bezvědomí se nedostaví. Jak to???

Nemůžu se uvelebit

Bolí vás záda, třísla, boky. Máte citlivá prsa, pálí vás žáha, špatné se vám dýchá. Tlačí vás břicho. Na své dřívější oblíbené usínací polohy můžete zapomenout, protože ať si lehnete jakkoli, vydržíte tak vždy pouze několik sekund a pak se začnete zase vrtět, obracet, rovnat si peřinu.

Jestli je toto váš případ, pak věřte, že vám pomůže jedině důkladné obležení polštáři. Jeden mezi kolena, jeden pod břicho, další si můžete položit za záda, abyste se tak lépe udržely v poloze na boku. Vyzkoušejte polštářky různých velikostí i tvrdosti výplně tak, abyste konečně našla pohodlnou polohu.

Pořád lítám na záchod

Další útrapa. Jakmile konečně zaberete, jste vzbuzena nutkavou potřebou návštěvy toalety. A za hodinu zase. A zase. Už se radši ani nekoukáte na hodinky, aby vás četnost vašich nočních čůracích výletů ještě víc nenervovala. Co s tím?

Je jasné, že přijímat méně tekutin si zvlášť v období těhotenství nemůžete dovolit. Můžete si ale ohlídat, kdy pijete. Pokuste se pít hlavně přes den, k večeru se už moc ničím nenalévejte a rozhodně se vyvarujte kofeinovým nápojům. Než si jdete lehnout, dojděte si na záchod, pak si v posteli ještě třeba půlhodinky čtěte nebo povídejte s partnerem a než definitivně zhasnete lampičku, dojděte se vyčůrat ještě jednou.

Ve 3 se vzbudím a další dvě hodiny prostě nezaberu

Každou noc, ať jdete spát v deset nebo o půlnoci, se vzbudíte přesně v ten samý čas a další hodinu či dvě prozíráte do stropu. Mozek vám pracuje na plné otáčky. Co když nestihnete tu uzávěrku v práci? Postará se manžel o domácnost a vaše prvorozené dítě, zatímco vy budete v porodnici? A co až se malej/malá narodí? Jak to všechno zvládnete?

Těhotenství je velmi vzrušující a velmi emotivní období. Vše se mění, a to nejen ve vašem těle. Bouří se vám hormony, jste plná očekávání a možná i trochu nejistá. To vše samozřejmě může za vaši nespavost. Zkuste se před spaním, co nejvíce zklidnit svoji mysl. Vyhněte se čtení pracovních emailů, koukání na zprávy (či na jiné hororové pořady v televizi), kontroverzních diskuzí s partnerem (či nejbližšími rodinnými příslušníky) a rovněž tak cvičení příliš krátce před spaním.

Relaxujte i přes den. Nebo se aspoň snažte

Je možné, že i přes všechno vaše snažení, se vám sladké odměny v podobě nerušeného spánku nedostane. Využijte proto každé příležitosti k odpočinku i přes den. Když se například babička nabídne, že vezme vaše dítě na chvilku ven, nebo vás šéf pošle domů dřív, radši než vytírání podlahy nebo utírání prachu si jděte lehnout. Nevadí, že třeba neusnete. I prosté spočinutí v klidu s nohama nahoru vás nabije energií a dodá sílu na dalších několik hodin.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Těší vás rozsah nových známostí, které umíte díky Slunci dopoledne zajímavě potěšit, i duševně podpořit. Dokážete se zapojovat do všeho…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama