reklama

Prevence rakoviny? Jednoduše pohyb

Pokud patříte mezi odborníky na výmluvy, když přijde na cvičení, škodíte si. V nedávných studiích totiž vědci prokázali, že pravidelný pohyb je nejen prospěšný, ale dokonce i do určité míry léčí rakovinu. Jakkoli to zní trochu přitažené za vlasy, jde o objektivní výsledky pozorované nejen odborníky, ale i samotnými nemocnými.

www.ulekare.cz

Odvážné pacientky

V tomto konkrétním případě šlo o pacientky s rakovinou prsu, které do svého léčebného procesu zařadily i cvičení. Tyto odvážné ženy cvičily s mírnou intenzitou (na 60 až 85 % svého maximálního tepového maxima) 20 či 30 minut třikrát týdně po dobu čtyř až dvanácti týdnů. Nešlo přitom o nic zbytečně komplikovaného, jejich pohybový program zahrnoval hlavně jízdu na kole a procházky. A přínosy cvičení?

• Došlo k poklesu stavů nevolnosti a vyčerpanosti
• Ženám se zlepšila nálada a zvýšilo sebevědomí
• Posílila se obranyschopnost organismu
• Celkově se nemocným pozvedla kvalita života

Cvičení pro jistotu

Americká společnost zabývající se rakovinou má jasný recept, jak předejít rakovině. Doporučuje cvičit 30 minut denně 5 dní v týdnu. A nemyslí tím pouze mučení v posilovně. Pod pojem cvičení se dá totiž zahrnout i spousta dalších zajímavých aktivit. Nabízíme pár příkladů:

Procházky a turistika
Najděte si klidnější chodník či park a prostě choďte. Vezměte si s sebou něco na poslouchání, audioknihu či hudbu, a procházejte se, co hrdlo ráčí. Pokud milujete přírodu, nebojte se podniknout třeba i náročnější túru.

Tancování
Plní všechny požadavky na cvičení, přitom pohybovat se v rytmu hudby můžete stejně dobře doma jako v tanečních pro pokročilé.

Plavání
Má mezi jinými cvičeními výjimečné postavení, protože zapojuje prakticky všechny svalové skupiny. Navíc je to sport s příznivým efektem na srdce.

Kolo či rotoped
Nedopusťte, aby se z vašeho domácího "šlapadla" stal jen drahý věšák. Jeho velikou předností je, že můžete kontrolovat tep a zátěž v teple domova. Pro příznivce přírody poslouží ke stejným účelům klasické kolo. Ať už doma, či venku, půlhodinka pět dní v týdnu by neměla být problémem.

Jděte do toho!

Cvičení stojí za to – kromě dobrého pocitu z toho, že pro sebe něco děláte, můžete navíc předcházet i rakovině. Nebojte se znovu začít hýbat, třeba i jinak, než jste byli dosud zvyklí. Zkuste procházky, kolo či něco úplně nového. Život je vzácný dar, prožijte ho naplno a jinde než jen před obrazovkou.

www.ulekare.cz

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Projekt, ke kterému jste sama přemluvila ostatní, se vám najednou zdá naprosto nereálný. Pochybnosti ve vás vyvolají strach z velké…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama