reklama

Šárka Kašpárková: Díky lepší kondici líp zvládnete i běžný život

Možná by vás nenapadlo, že i mistryně světa v trojskoku může mít problémy s váhou. Známá atletka, ale i tanečnice ze soutěže StarDance, se svěřila, jak s kily navíc bojovala.

Dvaačtyřicetiletá trojskokanka se poprvé potýkala s váhou už ve svých 16 letech.
S pubertou a sportem na vrcholové úrovni problémy odezněly, ovšem přihlásily se znovu s ukončením aktivní atletické kariéry. „Kila se na mě nenápadně nalepila asi během dvou let.

Zranila jsem se, hodně jedla a z váhy kolem 70 kg jsem to dotáhla až na 84 kilogramů.“ Při výšce 187 cm to nebyla žádná tragédie, takže pořádná motivace s kily zatočit přišla až s nabídkou účinkování v letošním ročníku StarDance. Sama před soutěží díky úpravě jídelníčku shodila dvě tři kila. „A díky tanečním tréninkům, které byly pětkrát šestkrát týdně dvě až tři hodiny, pak už šla kila dolů bez většího trápení.“ Váhu si chce Šárka udržet i po soutěži.

„I dřív jsem jedla pravidelně a hodně zeleniny, ale spíš jako doplněk k jídlu.
Teď si dávám třeba jen zeleninové saláty s celozrnnou houskou. A nevynechávám polévky, ty jsou podle mě důležité.“ Samozřejmě i sportovci mají své oblíbené neřesti a u Šárky jsou to hlavně vánoční vanilkové rohlíčky. „Na těch vyloženě ulítávám. Ale nebráním se ani tradičním českým jídlům, jako je vepřo knedlo zelo, kachna se zelím a knedlíkem nebo maďarským klobáskám. Ale jen občas.“ Základem jejího jídelníčku tak jsou těstoviny, zelenina a bílé maso.

A ani na sport bývalá olympionička nezanevřela. „Pořád se nějak hýbám. Hraju krajský přebor v basketbalu, což znamená dvakrát týdně hodinu a půl trénink, jednou za čtrnáct dní víkendové zápasy. Když mám čas, zajdu si zahrát badminton, squash nebo tenis a chodím na procházky s pejskem. Každý člověk by si měl tak třikrát týdně čas na nějakou fyzickou aktivitu udělat.
Když sportujete, díky lepší kondici líp zvládnete i běžný život.“




VIP recept

Hrášek po benátsku

Uvaříme si těstoviny, třeba mašličky nebo kolínka. Na kostičky nakrájenou šunku opražíme na troše másla, přihodíme nadrobno nakrájenou cibulku, čerstvý nebo mražený hrášek, prohřejeme, smícháme s těstovinami a zasypeme sýrem.

Tip na hubnutí: „Dlouho jsem měla studio s regeneračně-rekondičním programem postaveným na metodě Hypoxi. Nevěřím totiž na hubnutí bez pohybu a změny jídelníčku a cvičení v podtlakové komoře je příjemná alternativa pro ženské problémové partie, se kterými mám problémy i já.“

Tip na cvičení: „Zkoušela jsem chodit na různé druhy aerobiku, ale bolela mě z toho kolena. Ale vždycky mě bavila kalanetika a teď se mi hodně líbí její obměna – pilates.“

Článek vyšel v časopisu Dieta 12/2013

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Nenechejte se dnes odpoledne skrze Saturn vyprovokovat k příliš přehnaně aktivní reakci na pracovní potřeby tak, jak jsou vám…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama