Slavík v proudu času

Reklama 22.  10.  2015
V těchto dnech probíhá na adrese slavikmattoni.cz hlasování v oblíbené anketě o nejpopulárnějšího zpěváka, zpěvačku a skupinu Český slavík Mattoni.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Letos je trochu sváteční - Slavík se koná po padesáté. První Slavík, tehdy ještě Zlatý, proběhl v roce 1962 a je s tím současným nesrovnatelný. Tehdy se soutěžilo pouze v jedné kategorii a hlasovalo necelých osm stovek čtenářů časopisu Mladý svět. Dnes je kategorií devět a obvykle přichází kolem 130 tisíc hlasů. K velkému vzestupu Slavíka došlo na konci devadesátých let, kdy spojil své síly s minerální vodou Mattoni. Obě strany měly společný zájem - podporu domácí hudby a mladých interpretů zvláště.

Být aktuální

Díky spolupráci s minerální vodou Mattoni Slavík pružně reaguje na všechny změny, jimiž populární hudba v těchto letech prochází. Jako jedna z prvních anket opustil hlasování pomocí novinových kupónů a přešel jen na mobily a posléze na internet. S pomocí kategorie Objev roku zachycuje generační střídání v české pop music a každoročně představuje největší objevy na české hudební scéně. V posledních letech se pečlivě věnuje mapování stále více se rozrůstající internetové populární hudbě. Má pro to dokonce dvě kategorie – Mattoni Hvězdu internetu a Nejstreamovanější českou píseň roku na internetu.

Ke druhé z kategorií má blízko také hudební vydavatelství Universal Music, které podporuje všechny moderní způsoby distribuce a sdílení hudby. Mezi ně patří především nejmodernější způsob poslechu hudby, kterým je hudební streaming. Vedle zavedených služeb jakými jsou např. Spotify, Deezer nebo Google Play Music, se k nim přidává nově i streamovací služba Apple Music. Nejstahovanější loňskou písničkou byla „V blbým věku“ od Xindla X.

Být respektovaný

Aktuálnost by ale k úspěchu Slavíka nestačila. Stejně důležitá je důstojnost akce, spojení moderního pojetí s tradičními prvky. Slavík nevyhledává pro slavnostní vyhlášení velké koncertní sály. Raději dává přednost reprezentativnímu, až vznešenému prostředí Státní opery, jedné ze scén Národního divadla. Právě proto se ze Slavíka nestala tuctová estráda, ale opravdový svátek hudby.

Slavík je důležitý i v tom, že se podílí na vytváření kontinuity české hudby. Ve výsledných žebříčcích se potkávají hvězdy předchozích generací s novými tvářemi, které plynule pronikají na vyšší místa. 

Klepněte pro větší obrázek

Spojení moderního s tradičním je tak výrazným rysem Slavíka, že se kolem ankety objevila řada partnerů, kteří vyznávají podobné trendy. Letos se například ke Slavíkovi připojily pražské Lázně Jupiter (www.jupiter.cz), jež ve své nabídce spojují klasické metody welnessu a hubnoucích procedur s nejmodernějšími trendy. Dopřát si můžete nechirurgický lifting, kosmetické služby a mnoho dalšího. Součástí Lázní je vodní svět s bazény, whirpoolem a římskou parní lázní. V těchto lázních vám pomohou bojovat s celulitidou, bolavými zády a klouby. Lázeňské procedury zlepšují postavu a navrací krásu pleti.

Být elegantní

Slavík se v průběhu let měnil i jako cena. Když v roce 1962 v časopise Mladý svět redaktoři uvažovali, jak by měla cena pro vítěze vypadat, přišel Ladislav Smoljak, který tam tehdy pracoval, s myšlenkou, že cenou by měla být pouťová píšťalka, které se říkalo slavík. Před dvaceti lety se ceny změnily do podoby zlaté spirály osazené pravými českými granáty. Tak vypadá mistrovské dílo Družstva umělecké výroby Granát v Turnově, největšího českého výrobce módních doplňků z tohoto jedinečného polodrahokamu. Kromě našich vítězných Slavíků se jejich ozdobami pyšní členové britské královské rodiny, arabští šejkové, manželky prezidentů i V.I.P. osobnosti z celého světa.

Klepněte pro větší obrázek

Pořadatelé Českého slavíka Mattoni nedávno prozradili, že pro každý ročník se vyrábí jedna sada navíc. To proto, že nikdo nezná do poslední chvíle výsledky a mohlo by se stát, že na některém místě nebo v některé kategorii by mohlo dojít k rovnosti bodů.

Být vítězem

Zdálo by se, že při více než sto tisících hlasech je rovnost hlasů málo pravděpodobná. Pohledy na některé výsledky z posledních let naznačují, že by k tomu mohlo snadno dojít. Například v roce 2013 porazil Karel Gott Tomáše Kluse v kategorii zpěváků o pouhých 47 bodů!

Cílem ankety však není tipovat vítěze, ale ocenit toho, kdo je vaším nejoblíbenějším zpěvákem. Je přitom jedno, zda patří mezi šest nejlepších nebo skončí na třicátém místě. Každý hlas potěší. Je umělci odměnou za to, že vás celý uplynulý rok dobře bavil.

Vítězové odcházejí s potleskem a s náručí květin. Floristickým partnerem ankety Český slavík Mattoni je opět prémiové květinářství Gerbera – čerstvě čerstvé květiny. Pořádající agentura Musica Bohemica je dlouhodobě velmi spokojena s krásnými kyticemi a skvělým servisem. Inspirativní obchod Gerbera se nachází v Praze 8, u tram. zastávky Karlínské náměstí, www.gerbera.cz, www.svatba-kytice.cz.

Respekt a obdiv však patří všem. Zaslouží si vaše hlasy, tak nezapomeňte - hlasování končí 22. listopadu. Pak už nezbývá než čekat na galakoncert, spojený se slavnostním vyhlášením, který proběhne o pár dní později, v sobotu 28. listopadu v přímém přenosu na TV Nova.