reklama

Těhotná v létě? Rady jak přežít úmorná vedra

Být těhotná v létě znamená pro tělo zvýšenou zátěž. Potíte se, nohy vám otékají. Ale i letní parna se dají v pohodě přežít s našimi tipy.

Sluníčko

Pokožka těhotných je citlivější. Cílenému opalování se raději vyhněte. Vyhledávejte spíše zastíněná místa. Na kůži používejte krémy doporučené i pro těhotné a hlavně s vysokým ochranným faktorem. Ikdyž jste se s tím doteď nesetkali, v těhotenství se u vás může objevit alergie na sluníčko, a to už je důvod k tomu více se vyhýbat slunečním paprskům.

Oblečení

Vyhněte se oblečení z umělotin. Lépe vám bude v šatech z přírodních vláken jako jsou hedvábí, len, nebo bavlna. Určitě oceníte vzdušné tuniky nebo zavinovací šaty.

Stravování

Tak jako při dietě i v těhotenství byste se měla vyhýbat těžkým tučným jídlům. Je lepší jíst častěji menší porce než jedno velké jídlo denně. Pokud patříte k těm ženám, které v létě mají chuť tak maximálně na saláty, jogurty a ovoce, dbejte na to, abyste do těla dostala dostatek uhlovodanů, bílkovin i tuků.

Křečové žíly

Na takzvané varixy pomáhá gymnastika. Naučte se nový rituál: každý den, když přijdete z práce domů, hoďte si nohy na stůl a relaxujte. Především pokud v práci musíte většinu času stát. Pokud na křečové žíly skutečně trpíte, noste kompresní punčochy i přesto, že je vedro. Dalšími vašimi pomocníky jsou dostatek pohybu a při sprchování střídání teplé a studené vody. Jako první pomoc poslouží například tvarohový obklad: Na bavlněný nebo lněný ručník rozprostřete syrový tvaroh a oviňte jej kolem nohy. Přes něj oviňte ještě froté ručník.

Křeče v lýtkách

Tyto bolestivé křeče vás nejčastěji přepadnou v noci. Jsou příznakem, že vašemu tělu chybí horčík, vápník nebo vitamín B. Zajistěte, ať je váš jídelníček na tyto prvky bohatý. Po poradě s lékařem pijte minerálky se zvýšeným obsahem hořčíku, jezte loupané mandle a dostatek zelené zeleniny.

Zadržování vody v těle

Bolavé a oteklé nohy jsou průvodcem mnoha těhotných. A ve vedrech jsou tyto otoky ještě mnohem nepříjemnější. Trochu vám uleví koupel nohou - nohy si položte do zvýšené polohy a umývejte je od shora dolů vlhkou lněnou žínkou. Do studené vody můžete přidat pár kapek levandulového nebo meduňkového oleje. Jistě znáte Knaippovu metodu. V létě nic nebrání tomu ráno a večer si ji dopřávat. Sprchujte nohy od chodidel ke stehnům studenou vodou.

Kolísání tlaku

Kvůli zvýšenému množství krve v těle musí být krevní oběh výkonnější. V létě však obvykle jede na úsporný režim aby se tělo stále nepřehřívalo. Problémy s krevním tlakem se projevují nízkým tlakem a pocity na omdlení; dítě je v břiše klidnější. Základní radou na tyto obtíže je dostatek tekutin.

Sport

Vhodným pohybem zvládnete některé z výše uvedených problémů levou zadní. Pár plaveckých temp v chladivé vodě prospěje krevnímu oběhu. Ale nepřehánějte to. Přeci jen je v těhotenství vyšší rizko infekce, proto nezůstávejte ve vodě hodiny a ihned po koupeli se převlečte do suchého.

Pár ochlazujících tipů pro horké dny

  • Ledové kostky smíchejte s citronovým, levandulovým nebo mátovým olejem a před spaním si jím potírejte zátylek a hrudní kost.
  • Před okno v ložnici pověste vlhký ručník nebo prostěradlo, to trochu zchladí vzduch v místnosti.
  • Složte lněný ručník a před spaním jej na čtvrt hodiny dejte do mrazáku - s ním pak usnete bez pocení.
  • Poprašte si tělo mentolovým pudrem, funguje to jako klimatizace.
  • Pro lepší hydrataci pokožky nechte pár minut proudit studenou vodu na předloktí a tlakové body.
  • Snažte se důležité věci vyřizovat brzo dopoledne. Odpoledne si pak můžete dopřát zaslouženou siestu.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Projekt, ke kterému jste sama přemluvila ostatní, se vám najednou zdá naprosto nereálný. Pochybnosti ve vás vyvolají strach z velké…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama