Tipy, jak podpořit tvorbu mléka

Obáváte se, jestli se po porodu v pohodě rozkojíte? Řešíte momentálně malou laktační krizi? Nic se nebojte a zkuste některý z těchto vyzkoušených a osvědčených tipů. Určitě to bude fungovat.

Ať už si chcete pojistit, že po porodu půjde všechno tak, jak má, nebo řešíte problém, že mléka začalo z ničeho nic ubývat, tenhle článek je tu pro vás a pro vaše spokojené miminko s plným bříškem.

1. Kojte či odsávejte každé 2 až 3 hodiny, zvláště v noci

Jasně, budit se každou noc ob dvě tři hodiny, jen abyste si „vyždímala“ prsa, to není právě povzbudivá představa. Jestli to ale myslíte se záchranou svého kojení vážně, tuhle oběť podstupte. V noci se totiž tvoří mléka nejvíce. Pokud po třech čtyřech dnech nedojde ke zlepšení, můžete noční frekvenci odsávání trochu zmírnit, abyste se taky vyspala, ale pořád platí: kojit či odsávat co nejčastěji.

2. Sama se zavodňujte

Porodní bába Kamila Dragovská radí nepodceňovat sílu a moc bylinek v čajových směsích. „V lékárně se dá koupit řada dobrých čajových směsí, osobně mám nejlepší zkušenost s čajem od Welledy na podporu laktace,“ radí. „Nebo si takový čaj můžete samy namíchat.“

A jak na to? Smíchejte po jednom díle anýzu, fenyklu, černuchu, kopru, majoránky a meduňky, přelijte vroucí vodou a nechte 15 minut louhovat. Popíjí se nejlépe třikrát denně. Pokud čaje nejsou zrovna vaším šálkem horké čokolády, pijte alespoň dostatek vody, což ve vašem případě v létě znamená cca 2 až 3 litry.

3. Vyzkoušejte homeopatika

Všude tam, kde selhává moderní západní medicína, obrací se lidé o pomoc k té alternativní. A ne jinak je tomu i v případě kojení. Na rozjezd laktace najdete na českém trhu dokonce dva typy homeopatik.

4. Vývary, vývary a vývary

Kromě pravidelnosti stravy a její pestrosti se kojícím ženám často osvědčuje konzumace polévek respektive vývarů. Ať už si uvaříte vývar kuřecí, slepičí či hovězí (či ještě lépe poprosíte někoho z rodiny), jezte ho zatepla a v hojné míře.

5. Hlavně se tím nestresujte

Že pro optimální tvorbu mléka je nutné mít dost spánku a co nejmíň stresu, se může některým maminkám (většině možná?) zdát jako dobrý vtip. Vždyť co je pro první dny po návratu z porodnice typičtější, než chronická nevyspalost, a díky hormonům i zcela nové životní úloze, často nervy na pochodu. No věřte, že největším nepřítelem laktace skutečně je stres, takže ať už k němu důvod bude, či ne, snažte se proti němu obrnit a nepustit si ho k tělu. Hodně štěstí!

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Určitě věnujte čas samy sobě a vašim zájmům. Dopoledne byste skrze Lunu měly být v kontaktu s matkami nebo kamarádkami a vydat se na…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci