reklama

Tipy pro malé nejedlíky + 8 zásad stravování

Na vrcholu žebříčku nejoblíbenějších dětských jídel se umisťuje řízek a pizza. Měli bychom jim ale dopřát něco zdravějšího a výživnějšího. Přinášíme pár tipů, jak na malé labužníky.

<<< První díl článku

Tipy pro nejedlíky

Nejí zeleninu? Zkuste připravit zeleninovou polévku nebo na trošce oleje pečené zeleninové placičky. Chutný je i salát z čerstvé zeleniny s přídavkem bílého jogurtu, zakysané smetany nebo sýra cottage.

Nejí ovoce?Na trošce másla krátce opečte banán nebo zkuste lehce podusit čerstvé ovoce s trochou pudinku. Ideální je míchaný ovocný salát z čerstvého ovoce s ořechy, můžete ho zakápnout i trochou biomedu a citronové šťávy.

Vyžaduje sladkosti? Alternativou mohou být bonbony vyrobené jen z glukózového sirupu a ovocné šťávy, ale ani kousek hořké čokolády s vysokým obsahem kakaa s ořechy nebo pomerančovou kůrou není špatný.


Dobrá vs. špatná

ANO

  • Pečivo obložené šunkou (s vysokým podílem masa a sníženým množstvím soli a konzervačních látek), tvrdým sýrem nebo pomazánkou (luštěninová, tvarohová, rybičková atd.)
  • Jogurt (nejlépe bílý s obsahem tuku okolo 3 %), tvaroh
  • Ovocná přesnídávka s piškoty, ovocná rýže
  • Zelenina a ovoce (zeleninový nebo ovocný salát, cottage se zeleninou)
  • Sušené ovoce, domácí müsli, oříšky
  • Občas něco sladkého (doma připravený koláč, cereální tyčinka)

NE

  • Pečivo namazané taveným sýrem, obložené trvanlivým salámem nebo levnou šunkou s nízkým podílem masa
  • Párek v rohlíku
  • Obložený chlebíček s majonézovým salátem
  • Hamburger, smaženka, smažený sýr v housce
  • Bageta se smaženými nugetami a majonézovým dresinkem
  • Sladké pečivo (koblihy, croissanty, koláčky, trvanlivé čajové pečivo)
  • Čokoládové tyčinky, sušenky, oplatky, bonbony
  • Slané brambůrky, krekry nebo tyčinky

Důležité zásady

1. Stravovat se pravidelně vícekrát denně, ale v menších porcích.

2. Omezit sladkosti, slazené mléčné produkty včetně mražených krémů, zmrzlin, limonád a doslazených ovocných nektarů.

3. Šetřit solí - nadbytek může vést k poškození ledvin a ohrožení výkonnosti mozku.

4. Vyhýbat se některým uzeninám a kynutému tukovému těstu (slanému i sladkému), stejně jako bílému pečivu (u starších dětí).

5. Snížit v potravinách příjem obsažených živočišných tuků (nahradit je rybami a drůbežím masem) a omezit použití tuků pro tepelnou přípravu pokrmů.

6. Zvýšit konzumaci ovoce, zeleniny a správně upravených luštěnin.

7. Dodržovat pitný režim, ideální je čistá voda (například s trochou citronové šťávy) a neslazené nápoje.

8. Omezovat konzumaci potravin obsahujících syntetická (umělá) barviva, konzervanty a umělá sladidla.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Máte tendenci vrhnout se do pracovního dobrodružství, které může být na vaše schopnosti náročnější, šéf vás v tom nepodpoří. Dokážete…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama