Tipy pro nevyspalé matky. Jak si dodat energii po probdělé noci?

Kávu, zelený čaj či maté, energetické nápoje i bonbóny nebo slastnou čokoládu. To vše si dopřejte, pokud již nekojíte. Jako žena kojící své touhy po nabudivých prostředcích kroťte a čerpejte sílu především ze spánku v jakoukoli chvíli či z pravidelného pohybu.

Empiricky

Když jsem nejvíc utahaná a otrávená, nakonec mě velmi potěší, že se mi podaří dostat obě malé děti i s dvojkočárem, koloběžkou či odrážedlem, ze třetího patra bez výtahu, abychom se mohli veselit na hřišti, v parku, na procházce, na návštěvě. Někdy mám pocit, že to je zatraceně vyčerpávající. Ale po pár hodinách venku nebo na cestách se vracím domů plná energie.

Čím víc někde tlačím kočár se spícími dětmi do kopců a přes křižovatky, tím více síly z těchto výkonů získávám. Pohyb venku mi rozproudí krev i adrenalin, a přestože se vracím uchozená a uřícená, jsem mnohem šťastnější a vitálnější, než při odchodu. Vyzkoumejte tedy sama na sobě, co a jak na vás nejspolehlivěji účinkuje.

Naordinujte si:

Kofein
Nehodí se pro kojící, i když těsně po kojení si smíte dát takřka cokoliv, protože do příštího kojení skoro všechny, pro dítě škodlivé látky, z mléka vyprchají. Pokud pijete dost vody, dejte si klidně více šálků silné kávy denně. Funguje spolehlivě.

Energetické drinky
Pozor na předávkování, stačí jeden takový nápoj denně. Při kojení s ním nepočítejte, ať nemá vaše miminko zbytečný břichabol či jiné komplikace

Maté
Povzbuzující čaje jsou úžasnou, zdravější náhražkou kávy. Snad jen máte-li slabší srdce, nepřehánějte pití žádného takového nápoje anebo se napřed poraďte s lékařem.

Čokoláda a sladkosti
Cukr je dobrý, chcete-li být veselá a posilněná. Ale je to jako s jakoukoliv jinou drogou. Jakmile se sníží hladina požadované látky v krvi, je třeba doplnit zásobu, jinak můžete být podrážděná, vzteklá, neklidná.

Sport
Ačkoliv se zdá, že na takové blbosti nemáte čas, natož chuť, pohyb, ideálně pravidelný, je nejlepším dodavatelem energie unavených žen na mateřské. Když už nemůžeš, tak přidej. Ne nadarmo se tohoto hesla držel Emil Zátopek a žije jím i hokejová ikona Jaromír Jágr. Zkuste být jako oni! Překonejte se a získejte za to energetickou nálož a sílu fyzickou i psychickou.

Spánek
Počítá se každá půlhodinka. Nakonec pověstných "dvacet" vás může osvěžit víc, než kdybyste spala celou noc v kuse bez vstávání ke ztracenému dudlíku či hladovému bříšku. Skvěle vás občerství co nejvíc naspaných hodin před půlnocí. Dejte si šlofíčka vždy, když spí i vaše dítě. Využívejte čas pro sebe, prádlo a podlaha počká.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Máte mnoho zajímavých a neotřelých nápadů, neváhejte je navrhnout tam, kde by mohly pomoci. I když jste v jádru nevinná a bezbranná…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci