Co a kolik pít, abyste nastartovali hubnutí?

Dostatek tekutin je velice důležitý nejen pro hubnutí, ale i pro celkové zdraví organismu. Proč jsou ale tekutiny, které dodáváme tělu tak zásadní? A jak vypadá ideální pitný režim?

Co vám hrozí?

Pokud nebudete svůj organizmus zásobovat potřebným množstvím vody, hrozí vám přibírání na váze, únava, horší pleť, zácpa, ledvinové kameny… a ve výčtu neduhů bychom mohli ještě dlouze pokračovat.

Kolik vypít?

Nároky se individuálně liší. Někomu budou ke štěstí stačit 2 litry nápojů denně, jiný musí vypít alespoň 3 litry. Sportujete? Potom si pečlivě hlídejte doplnění tekutin, které při sportu vypotíte. Jste těhotná? Doporučený příjem tekutin by rozhodně neměl klesnout pod 1,5 l.

Pokud stále váháte jaké množství je pro vás ideální, můžete si pomoci obecným výpočtem. Platí, že na 1 kg váhy připadá 30 ml vody. (Za předpokladu, že vážíte např. 70 kg, byste měla vypít minimálně 2,1 l). K odhadovanému množství připočtěte rizikové faktory, jako jsou: horké počasí, horečka, průjem nebo již zmiňovaný sport.

Vedle množství byste se měla také zaměřit na pravidelnost. Ideální je přidat ke každému jídlu velkou sklenici vody. Ta zároveň pomůže s naplněním žaludku, takže i menší porce vás snáze zasytí.

Co pít?

Voda - nejprostší a nejosvědčenější, snadno dostupná a se zárukou 0 kalorií. (Pozor na minerální vody s vyšším obsahem sodíku.)

Čaje - Skvěle poslouží jak pro zahřátí, tak k ochlazení („ice tea“) organismu. Ne na darmo je hned po vodě druhým nejvyhledávanějším nápojem na světě.

  1. Pro redukci váhy je ideální zelený čaj, který skvěle nastartuje metabolismus a urychlí trávení.
  2. Méně známý čaj Lapacho také podporuje trávení a látkovou výměnu. Nejedná se vlastně o čaj v pravém smyslu slova. Připravuje se z kůry stejnojmenného stromu, a proto neobsahuje kofein.
  3. Maté z lístků cesmíny detoxikuje organismus a snižuje chuť k jídlu. Výborně se tedy hodí, když vás přes den honí mlsná.

Káva - V čisté neochucené formě jde v podstatě o dietní nápoj. Stejně jako čaj urychluje trávení. Někteří odborníci se jeho doporučení v dietních programech vyhýbají, pokud si ale nepotrpíte na tři kostky cukru na dochucení, mléko či šlehačku, neměly by být jeden až dva šálky denně pro vás žádnou hrozbou. Káva navíc obsahuje velmi vysoké množství antioxidantů, které se při hubnutí určitě neztratí.

ČTĚTE TAKÉ: Chcete pevný a pružný zadek?

Mléko - Vzhledem k obsahu bílkovin (pomáhají při tvorbě svalové hmoty) a aminokyselin může být dobrým pomocníkem na cestě ke štíhlé linii. Raději než po plnotučné variantě sáhněte po nízkotučném nebo sojovém mléku. Mějte však na paměti, že spolu s živinami přijímáte i kalorie, proto byste ho měla brát jako náhradu dopolední či odpolední svačinky.

Ovocné a zeleninové šťávy - Nejvhodnější jsou po domácku připravené, kde je záruka čerstvosti a žádných přidaných sladidel. I tady platí zvýšený energetický příjem.

Maminka je díky vašim hlasům ve finále ankety Křišťálová Lupa! Podpořte nás prosím ještě v závěru, ať společně vyhrajeme.

Přihlásit se

AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Po dlouhé době, kdy jste se cítila nemocná a nejistá, přichází období uzdravení a znovuzrození. Nyní máte šanci, a i když se vám to…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci