Zdravé opálení? Jen s krémy a klobouky nevystačíte!

Snad každý miluje jaro. Pro jeho vůni, pro stále delší dny a hlavně pro to den o de dne teplejší počasí. Co je to platné, že nadbytek slunečních paprsků škodí, když je tak příjemné se jim vystavit, prohřát se a opálit. Stačí přitom dodržet několik jednoduchých pravidel. Většinu z nich milovníci opalování stejně už dávno znají. My se tentokrát zaměříme na to asi nejméně známé – na vnitřní přípravu.

Budete se divit, ale krém s vysokým ochranným faktorem na pleť, klobouk na hlavu a úprk do stínu přes poledne jsou až ty nejposlednější zásady. Před slunečními paprsky je nutné chránit naše tělo i zevnitř, a to mnohem dříve. Nadměrným sluněním se totiž vytváří tzv. volné radikály, které poškozují buňky v těle. Organismus proti nim naštěstí disponuje účinnou zbraní – antioxidanty. Nějaké najdete i v kvalitních opalovacích krémech, ovšem jen s nimi v létě rozhodně nevystačíte. Podstatné jsou ty, kterými disponuje naše tělo a jež získává především z potravy.

Pomoc z přírody

Mezi známé antioxidanty patří vitaminy C (ovoce, zelenina) a E (rostlinné a živočišné tuky, ořechy). Dále je to beta karoten (žlutooranžové ovoce a zelenina) a z chemických prvků pak například selen a zinek (vnitřnosti, maso, mléčné výrobky, ořechy, cereálie). Teoreticky by měl člověk vystačit z těmito látkami získanými z běžné stravy. Pokud tedy dodržujete známé pravidlo pět porcí (velkých asi jako pěst ruky) ovoce a zeleniny denně.

Jenže před létem, kdy bude tělo vystaveno nadměrné sluneční zátěži, byste měli dávky antioxidantů ještě zvýšit. Protože volné radikály nejenže mají negativní vliv na pleť – což je jejich nejviditelnější přečin, ale oslabují také imunitu, ničí klouby a v neposlední řadě souvisí i s rakovinovým bujením.

Když strava nestačí

Mějte také na paměti, že volné radikály se mohou v těle nakupit, i když opalování vůbec neholdujete a před sluníčkem jste věčně zalezlí ve stínu. Na jejich vzniku se podílí i fyzická a psychická zátěž, nezdravá životospráva, nedostatek spánku, stres a vůbec psychická nepohoda. To znamená, že zvýšenou potřebu antioxidantů můžete pociťovat kdykoli během roku. V takové chvíli sáhněte i po doplňku stravy. Ideální je takový, ve kterém najdete všechny důležité antioxidanty pěkně pohromadě a nemusíte tak do sebe cpát spoustu tabletek třeba i několikrát denně. Vyzkoušet můžete například Selzink Plus, Royal Plus Selen + Zinek nebo GS Vitamin E, selen, zinek. Pokud budete dodržovat dávkování – zůstanete pouze u jedné tablety denně – a budete se v životosprávě řídit zdravým rozumem, žádné riziko z nadbytku těchto látek vám opravdu nehrozí.

Přidat příspěvek Nejnovější komentáře

Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Planety vám velice přejí, Saturn vám dává pozitivní výsledky při účetní a fakturační činnosti, Luna vám zase přináší kvalitní kontakt s…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci