reklama

Protikvasinková dieta: Konečně pokoj od nepříjemných zánětů

Nejprve si vysvětleme, proč se kvasinkové záněty tak rády vracejí a co je u nás drží. Časté návštěvnice cukrárny a milovnice čokolády asi příliš nepotěšíme. Kvasinky totiž zbožňují sladké. Pokud je v našem těle vše v pořádku a netrpíme nerovnováhou organismu, žijí s námi kvasinky v klidu a míru. Jakmile jim ale vytvoříte živnou půdu, okamžitě toho využijí. Dojde k jejich přemnožení a tím způsobeným zdravotním komplikacím.

Mezi nejznámější nepříjemnosti patří dobře známý kvasinkový zánět mající za následek výtok a svědění. Kromě čistě ženských potíží vás mohou potkat také problémy s trávením, nejrůznější alergie, nevábný dech či dokonce deprese a úzkosti.

Jak s nimi zatočit

Základem je tedy vyloučení přebytečných cukrů, ale také bílého pečiva z jídelníčku. V prvních dnech (udává se asi 14 dnů) probíhá nejpřísnější část diety. Zcela vyhnout byste se měla zmíněným cukrovinkám a pečivu z bílé mouky. Pozor na těstoviny, brambory, luštěniny a bílou rýži (celozrnná varianta je dovolena). Do ozdravného jídelníčku nepatří ani ovoce a sladká zelenina.

UDRŽTE SI PŘEHLED: Menstruace: co jste o ní (možná) ještě nevěděla!

Co si naopak dopřát bez výčitek: zelenina jako jsou okurky, brokolice, lilek, cuketa, řepa, papriky, rajčata, špenát apod. Pokud máte rády zelí, volte hlavně jeho kysanou variantu. Dalšími vhodnými potravinami jsou mléčné výrobky - jogurt, jogurtové nápoje (mimo těch slazených), podmáslí/kefír, sýry (s výjimkou plísňových), vejce a všechny druhy masa (až na uzeniny).

ČTĚTE TAKÉ: Hluboko do kapsy? Ušetřit se dá při nákupu i vaření. Víme jak

V druhé fázi můžete začít pomalu přidávat „zakázané“ jídlo. Začněte ovocem (kyselá jablka, citrusy, kiwi). Opět si hlídejte ty, které obsahují více cukru (banány, meruňky, broskve, hrozny…) Bohatě si dopřávejte ořechy a celozrnné produkty.
Celý proces je dobré podpořit velkým množstvím tekutin, které jako při všech nemocech, účinně pomáhá odplavovat neduhy z těla. Denně vypijte alespoň 2,5 litru tekutin.

Jak dlouho?

Celková doba diety se odhaduje na tři měsíce a více. Faktem bohužel zůstává, že jakmile se vrátíte ke starým stravovacím návykům, kvasinky se mohou opět ohlásit. Příjemným doprovodným efektem vašeho snažení bude pravděpodobně i úbytek na váze, proto možná stojí za zvážení vytrvat a zůstat u vyváženého jídelníčku. Co myslíte?

Rada na závěr

Jakmile začnete s redukcí cukru ve stravě, kvasinky začnou k vašemu mozku vysílat informace o jejich „nedostatku“. Počítejte s velkými chutěmi na sladké, které ale, pokud to nevzdáte, budou postupně ochabovat. Spolu s tím jak budou hynout i kvasinky ve vašem těle.

reklama
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Dnešek je lehce extrémní, ještě, že máte spojení mezi vládnoucí planetou a Marsem. Ženy narozené okolo 18. října jsou především…
Maminka na Facebooku


reklama

Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci


reklama