Známky vs. slovní hodnocení

Zpět na hlavní stránku diskuzí 77olga | 31. 1. 2012 15:38
Dnešní den mě pochopitelně inspiroval k tomuto tématu. Zajímalo by mě, jaký typ hodnocení používá škola, do níž chodí Vaše děti a který typ upřednostňujete Vy samy /účast muže zde nepředpokládám/. Dceři bude teprve pět let, ale letí to jako voda a vlastně již za rok půjde k zápisu, takže monitoruji situaci. O.
Celkem 10 odpovědí Řazení příspěvků jako dřív
Jardula | 2. 2. 2012 16:39
Synové přišli domů se samýma (2. a 6. třída) a byli spokojeni. U mladšího mi známkování nevadí, slovní hodnocení na prvním stupni řekne učitelka na schůzkách a nebo napíše do emailu. U staršího je to už trošku horší. Podle známek vím co mu jde a co nejde, ale s učiteli moc nepokecáme. Třídní je má na 2 předměty a pak se musejí ostatní učitele obíhat a ze schůzky přijdu utahaná jako pes. Chodím jen tam, kde nemá v žákovské jedničky, ostatní už nezvládám. Takže tady by mi slovní hodnocení asi bylo příjemnější. Minule jsem půl hodiny kecala s češtinářkou. Měl to mezi 1-2, ona se nudila a chtěla pokecat.... Příště už k nejdu.
pettas | 2. 2. 2012 13:49
tak na to nemám vyhraněný názor. Zatím to pro nás není aktuální, ale myslím, že u nás je zažité známkování. Já byla překvapená, že dcera už asi před rokem začala ze školky chodit s tím, že když se jí něco povede, je to na jedničku s hvězdičkou. Nikdy předtím jsme doma o známkování nemluvili. Prvňáčci se určitě těší na jedničky. Na druhou stranu by se v ústní pochvale daly povznést přednosti každého z nich tak, aby nepocítili, že nejsou ve všem tak šikovní jako premianti a neztráceli motivaci.
hel.nova | 2. 2. 2012 11:51
Dostali jsme vysvědčení - známky. Myslím, že obzvlášť pro takto malé děti jsou známky rozhodně lepší, pro starší bych doporučovala to slovní hodnocení, případně kombinaci obého. Synovec chodí také do první třídy, dostal slovní hodnocení a nic mu to neříká.
Ludmila Kačírková | 1. 2. 2012 23:04
Dva moji vnuci chodí do první třídy a jeden do čtvrté. Každý na jinou školu a na všech těchto školách na vysvědčení píší známky. Když jsem chodila do první třídy já , první pololetí se oznámkovalo celkově jednou známkou.Starší dcera ještě také, ta mladší už měla každý předmět oznámkovaný a syn o pět let později -ti v prvním pololetí první třídy známky nedostávali, až ve druhém.
petk2 | 1. 2. 2012 7:48
Matoušek dosal na vysvědčení známky. Ještě na začátku školního roku nebylo uplně rozhodnuto, jestli bude slovní hodnocení, nebo budou známky. Nakonec to dopadlo tak jak to dopadlo. A já si myslím, že je to dobře. Paní učitelka nás v průběhu roku informuje co dítěti nejde, nebo co mu naopak jde moc dobře, takže si ty známky dovedu doplnit o ústní vyjádření. Mimochodem dostal samý jedničky..
MaartinaMD | 31. 1. 2012 22:36
spíše se přikláním ke klasickému známkování doplněného kontaktem s učitelem, aby člověk měl konkretnější přehled....
ksanda.1 | 31. 1. 2012 20:45
Dcera půjde v září do první třídy, kde dostávají známky. Jak tu bylo napsáno - je to zvyk, zaběhnuté a srozumitelné... Děti i rodiče jsou informováni během roku, takže vědí zda ta dvojka je lepší či jen tak tak... Já mám osobní zkušenost - když jsem chodila do první třídy já byli jsme pokusní králíci a jediný ročník, který byl známkovaný slovně. Tenkrát jsem byla strašně smutná - pro prvňáčka, který si nese domu nějaké věty místo jedničky nic moc... Ve druhé třídě už jsme zase dostávali známky neb pokus se neosvědčil. Nutno říci, že já jsem nikdy neměla potíže s učením, takže sem nepotřebovala motivaci ani "změkčení" svých nedostatků. Děti, které mají potíže s učením možná známky vnímají trošku jinak a možná pro ně může opravdu pak být vysvědčení stresující, ale toto nedokážu posoudit.
Brblalka | 31. 1. 2012 17:54
Pro Val je určitě motivující, že má na vysvědčení "samé", ale mně by toto tolik neřeklo. Vím, že má mezery a to i díky tomu, že jednak nám dává slovní hodnocení paní učitelka na rodičáku a jednak funguje elektronická žákovská knížka, kde p.uč. průběžně píše zprávy obecné (o tom co dělají) a pak osobní ve smylu - tady se zlepšila a tady je potřeba zapracovat. Val měla zpočátku problém se čtením, takže mne potěšilo, když jsem si po měsíci usilovného pilování přečetla, že je vidět, že se doma poctivě připravujeme a čteme. Já jsem samozřejmě pokrok zaznamenala na známkách, kdy už prakticky nedostala jinou známku než 1 či 1*, což bylo pro Val motivující, ale mě potěšilo hlavně to psané slovo.
Eva P. | 31. 1. 2012 17:12
Moje starší dcerka má teprve 4, takže do školy máme ještě čas. Ale jsem učitelka, takže se k tomuto tématu mohu vyjádřit. Před odchodem na mateřskou jsem učila na 2 vesnických školách a na obou jsme používali hodnocení známkami. Všechno to záleží na zvyku, hodnocení známkou je zavedené a děti, rodiče i učitelé jsou na ně zvyklí. Když jsme mívali třídní schůzky, tak jsme stejně takové slovní hodnocení psali, vždycky jsem rodičům řekla klady i zápory v učení a chování jejich dítěte a pak obhájila známky, které dávám. Děti se podívají na známku a jsou buď spokojené, nebo ví, že by se měly zlepšit. To by bylo asi na delší povídání, každý způsob hodnocení má své pro a proti.
Jasou | 31. 1. 2012 15:59
Synovi bude taky teprve 5,takže nás škola teprve čeká.U nás ve škole se dávají známky.Myslim,že se i dětem líbí,když se můžou dobrou známkou pochlubit.Co se mi ale nelíbí,když už v 1.třídě dávají 4 a 5,to děti moc nemotivuje a od chození do školy je to podle mě musí dost odradit.
Autor tohoto tématu zvolil, že odpovídat mohou pouze přihlášení diskutující. Přihlaste se, případně se před tím zdarma zaregistrujte.

Posílat příspěvky e-mailem:
E-mail:
Přihlásit se


AKTUÁLNÍ HOROSKOP

Postavení Luny vám přináší oživení do vztahů. Když zůstanete doma, máte čas pro společnou komunikaci. Proto s chutí uklízíte kuchyň i…
Maminka na Facebooku



Výpočet data porodu


Spočítejte si ovulaci