Maminka.czTěhotenství

10 prověřených tipů proti těhotenským nevolnostem

Ačkoliv je nevolnost v těhotenství častá, existují různé triky, jak ji alespoň nepatrně zmírnit.
4. 10. 2011
10 prověřených tipů proti těhotenským nevolnostem

Některým těhotným ženám bývá špatně pouze ráno, jiné se s nevolností vyrovnávají v průběhu celého dne a některým je špatně i v noci. Po prvním trimestru těhotenství se spousta žen nepříjemné nevolnosti sama od sebe zbavuje, a dokonce se jim opět vrací i chuť k jídlu. Ovšem další těhotné ženy zase poukazují na to, že se jim střídají lepší a horší dny.

Spoustě těhotným ženám se v boji proti nepříjemným nevolnostem osvědčily následující „fígle“:

Jezte to, co vám chutná

Pokud můžete jíst, konzumujte pouze to, co vám momentálně chutná a po čem víte, že vám nebude zle.

Malé porce jako základ

Jezte často a po malých porcích. Vyhněte se tomu, abyste naráz snědla velké množství jídla. Vyhněte se zejména příliš kořeněným pokrmům a jídlům s vysokým obsahem tuku.

Hlad je převlečená nevolnost

Mějte vždy u sebe něco malého k snědku. Třeba müsli tyčinku. Pokud budete hladová, je daleko pravděpodobnější, že vám pak bude zle.

Dodržujte pitný režim.

Vypijte minimálně dva až tři litry čisté neperlivé vody denně. Zabráníte tak dehydrataci způsobené zvracením.

Vyzkoušejte zázvorový čaj

Nepříjemnou těhotenskou nevolnost vám pomůže zahnat zázvorový čaj, který si můžete dochutit třeba medem a citronem. Rovněž se osvědčilo při nevolnosti žvýkat malé kousky sušeného zázvoru.

Sušenky na nočním stolku

Ještě než vstanete ráno z postele, snězte nějakou maličkost – třeba krekry, kousek celozrnného chleba nebo sušené ovoce, aby vám dále neklesala hladina cukru v krvi, která vždy klesne přes noc, a tím může vyvolat nevolnost.

Uzobávejte

Během dne často uzobávejte malé kousky jídla. Žvýkejte třeba syrové ovesné vločky, kousněte si klidně do banánu, hlavně ať žaludek není nikdy prázdný.

Odpočinek a pohyb

Vydatně odpočívejte. Dopřejte si také pravidelné vycházky na čerstvém vzduchu.

Pozor na železo

Pozor na přípravky obsahující železo, které umí rovněž způsobit nevolnost. Užívejte je pouze tehdy, pokud se u vás prokázal skutečný nedostatek železa.

Citronová šťáva – horká i s ledem

Kromě citronové šťávy s ledem proti těhotenským nevolnostem pozitivně působí také šťáva z brambor, ovocný nanuk nebo olizování kostky ledu. Na zklidnění žaludku dále blahodárně působí melouny, hrušky a hroznové víno. Spousta „zkušených“ žen dokonce proti těhotenským nevolnostem doporučuje brambory na loupačku.


Přečtěte si také

Těhotenství týden po týdnu: podrobný přehled
6 těhotenských symptomů, které byste neměla nikdy ignorovat
Na co si dát pozor na počátku těhotenství, v prvním trimestru?

 

Témata: Těhotenství, Tip, Nevolnost
Mohlo by vás zajímat
Praváci versus leváci: Jak je na tom vaše dítě?
„Jedna přes plínu je někdy lepší než domlouvání,“ říká Monika Absolonová
Na maškarní za seniora? Stačí pár doplňků a senzační kostým je na světě
Soutěž s Alete - Příkrmy mají v dětské stravě své místo. Víte, kdy a jak s nimi začít?

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu