Maminka.czZdraví

11 tipů, jak přemoct chuť na sladké

, Web Ulékaře.cz
11. 4. 2016
11 tipů, jak přemoct chuť na sladké
Máte také pořád pocit, že vás honí mlsná? A děti neustále chtějí nějakou dobrotu? S našimi tipy chuť na sladké zkrotíte.

Proč vlastně sladké tolik milujeme? Při jeho konzumaci se nám v mozku uvolňuje dopamin, chemická látka, která zprostředkovává pocity štěstí. A my chceme být šťastní. Přesto lze omezit pojídání sladkostí tak, abychom netrpěli.

  1. Začněte pomalu. Snižujte příjem cukru postupně. Začněte se slazenými nápoji, do čaje nebo kávy dávejte každý den méně cukru. Limonády a džusy řeďte vodou.
  2. Zkoumejte etikety. Pátrejte po skrytých zdrojích cukru, jako je například kečup, salátové dresinky nebo chléb a jiné pečivo. Čtěte složení potravin a vše, čemu nerozumíte, hledejte na internetu. Budete překvapeni, kolik cukru sníte i bez sladkostí.
  3. Nevynechávejte jídla. Hladovění způsobuje chuť na sladké, která se může stát nezvladatelnou. Jezte včas a rozumně.
  4. Zkuste pohyb. Projděte se nebo proběhněte, když to na vás přijde. Vědci dokázali, že cvičení může snížit chuť mlsat, protože v mozku vytváří endorfiny, které účinkují podobně jako dopamin.
  5. Poproste o pomoc. Pokud rodina chce jíst sladké, ať tak činí mimo vaše zorné pole. Když lákadla neuvidíte, nebude se vám po nich tolik stýskat.
  6. Vyhněte se nudě. Jde o jeden z nejznámějších spouštěčů mlsání. Pokud jste doma a odpočíváte, zkuste při tom plést, kreslit, číst nebo hrát hry. Všechno je lepší než stálé zobání dobrot.
  7. Vsaďte na náhražky. Mějte po ruce kousek ovoce, který zažene chuť na sladké. Pokud to bude banán nebo hroznové víno, moc vám to ale nepomůže, protože obsahují velké množství cukru. Lepší jsou jahody, ostružiny nebo borůvky, meloun, případně citrusy.
  8. Stanovte si pravidla. Například se rozhodněte, že dezert si dáte jen jednou denně. Budete se cítit volněji než pod absolutním zákazem a budete se mít na co těšit. Méně přísná pravidla lze také snáze dodržet.
  9. Žvýkejte. Žvýkačky bez cukru vám pomohou omezit chuť na jídlo.
  10. Čistěte si často zuby. I zubní pasta zahání chutě.
  11. Zaveďte „zkušební dobu“. Dostanete-li velkou chuť na sladké, zapněte si kuchyňskou minutku třeba na 20 minut. Pokud i po této době vaše touha trvá, dejte si něco malého. Zkuste třeba mraženou hořkou čokoládu. Vydrží v ústech déle a její chuť si lépe užijete.
Ovoce: Sladké, přesto zdravé mlsání
Témata: Zdraví, Výživa a stravování, Web Ulékaře.cz, Tip, Slazený nápoj, Dresink, Hroznové víno, Kečup, Chuť, Zorné pole, Diabetik, Chemická látka, Zubní pasta

Mohlo by vás zajímat
Má rozštěp, řekl lékař a navrhl potrat. Dítě si nechala. Jak vypadá teď?
Ploché břicho po porodu: Co to znamená, když se řekne abdominoplastika?
Nemám na plínky! Kde pomohou matkám samoživitelkám?
Musíte zažít: krmení jelenů v Častolovicích či piknik s Františkem Kinským

Horoskopy

Býk Vypadá to, že se nyní můžete dostat do situace, na kterou jste si zadělali už minulý týden. Přitom by…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Matouš, Matúš, Debora



Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Předplatné

Aktuální číslo časopisu