Maminka.czZdraví

5 tipů, jak předcházet nemocem během letních prázdnin

redakce redakce 26.  7.  2016
5 tipů, jak předcházet nemocem během letních prázdnin
V letních měsících přichází období výletů, dětských prázdninových pobytů a rodinných dovolených. Zajištění prázdninového programu pro malé nezbedníky stojí rodiče nemalé úsilí, ale i spoustu peněz. Co když ale dítě na poslední chvíli onemocní? Nenechte se zaskočit touto nepříjemností a s předstihem se zaměřte na posílení dětské imunity.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

1. Odpočinek je základ

Na imunitu může mít nedostatek spánku zásadní vliv. V období prázdnin bývá denní režim volnější než ve dnech školní docházky. Dlouhé letní dny s možností venkovních aktivit do pozdních hodin, oblíbené sledování televize či populární hraní her na mobilních zařízeních, to vše přispívá k nepravidelnému dennímu režimu. Když dítě pozdě uléhá, také ráno dlouho vstává a nepravidelnost se dostává do začarovaného kruhu. Nastavte dětem jasná pravidla i o prázdninách. Nejen že tím prospíváte jejich zdraví, ale i vy si odpočinete a budete mít čas na sebe.

Cestujte v létě bez obav z průjmu. Dejte na rady lékařů

2. Skotačení na sluníčku

Ne nadarmo se říká, že kam nechodí slunce, tam chodí lékař. Proto se snažte s dětmi pobývat venku každý den alespoň hodinku. Nenechte se odradit deštivým počasím. Věřte, že na letní odpoledne v holínkách a pláštěnce budou děti vzpomínat jako na jeden z nejlepších prázdninových zážitků. „Při pobytu na čerstvém vzduchu se dobře prokrvují sliznice a při venkovní aktivitě se tělo zdravě zapotí. Díky pravidelnému pohybu se podporuje i správná funkce zažívacího traktu a posiluje obranyschopnost,“ vysvětluje MUDr. Bohumil Ždichynec, CSc., z polikliniky I.P.Pavlova v Praze. Vždy děti oblékejte přiměřeně počasí a volte raději více slabších vrstev, které lze odložit. Na výlet přibalte větrovku a pokrývku hlavy.

3. Kouzlo jídelníčku

Základem správně fungujícího imunitního systému je zdravé složení talíře. Chybět by neměla zelenina s ovocem, zakysané mléčné výrobky, potraviny obsahující vlákninu a kvalitní bílkoviny. Ne vždy se ale v prázdninovém jídelníčku, přes kopečky zmrzliny, opékané špekáčky a všemožné laskominy, podaří dodržet zásady zdravé výživy.

„Proto ani o prázdninách nezanevřete na biologicky aktivní vitamíny z botanických zdrojů, které jsou mnohem vhodnější než syntetické vitamíny s kratší životností. Příkladem může být sirup, který byl vyvinut speciálně pro potřeby dětského imunitního systému a obsahuje i výtažek ze skalní růže, která se pro svůj antivirový potenciál používá již od dob antiky,“ doplňuje MUDr. Bohumil Ždichynec, CSc.

Hygiena intimních partií: Naučte to už i vaše dcery

4. Čisté ruce před jídlem

Pokud se snažíme, nejen za účelem podpoření imunity, dětem dopřávat pestrou stravu, nesmíme zapomínat ani na další návyky, které s tím souvisí. Veďte děti k pravidelné hygieně a mytí rukou před každým jídlem. Stejně důležité je mytí rukou po použití toalety nebo po návratu domů. Novým trendem v domácnosti jsou bezdotykové vodovodní baterie, které eliminují přenos bakterií na nejmenší možnou míru.

„Pokud „špinavou“ rukou nejprve spustíme pákovou baterii, bakterie na ní jednoduše počkají, než ji „čistou“ rukou zase vypneme. I když se tak zbavíme velké části znečištění, riziko přenosu zůstává. Používání bezdotykové baterie je navíc neuvěřitelně jednoduché a malým dětem dodržování hygieny usnadní,“ vysvětluje Radomír Ambrož ze společnosti Sanela, která se výrobou sanitární elektroniky zabývá už bezmála 20 let. Zdá se to jako automatická věc, ale vězte, že mnoho lidí základní hygienické návyky osvojené nemá a v dětském kolektivu to může mít vážné následky a zapříčinit šíření nejednoho onemocnění.

5. Od každého trochu

Podporovat imunitu lze pravidelným otužováním. Někdo dává přednost studené sprše po ránu, někdo raději navštěvuje saunu. Zkuste tyto aktivity dětem také přiblížit. Na noc větrejte a dopřejte jim čerstvý vzduch při spánku. Snížení rizik onemocnění můžete předejít také tím, že nebudete děti vystavovat pasivnímu kouření.

Přišlo teplo, je čas otužování
Otužovat se mohou i miminka. Posílíte jejich imunitu i chuť k jídlu
Témata: Zdraví, Nemoc, Tip, Pasivní kouření, Baterie, Správná funkce, Saně, Nemo, Šanel, Jak, Nový trend, Holínka, Pavlov, Let, Běh, Pavlova, Čerstvý vzduch, Bohumil Ždichynec, Nedostatek spánku, Výtažek, Zažívací trakt, Zdraví na Heureka.cz
Mohlo by vás zajímat
Těhotenství s trojčaty týden po týdnu. Podívejte se na neskutečnou proměnu ženského těla
kog
Těhotenství
Mám svou porodní „bábu” a bude u mého porodu: Na Bulovce je to možné a o službu je velký zájem
Víchová Terezaswp
Maminka v porodnici
Perličky ze žákovských knížek: Tyhle poznámky vás zaručeně pobaví, máte nějakou podobnou?
kog sim
Školák
Tohle že je máma 5 dětí? Známá fitness trenérka ukázala své tělo 9 týdnů po porodu dvojčat
Formánková Simona
Po porodu
Jako vejce vejci? Těchto 12 dětí celebrit vypadalo ve stejném věku přesně jako jejich rodiče
Formánková Simona
Galerie
Tyto trapasy se nám opravdu staly! Maminky přiznaly, jaké zážitky si odvezly s sebou z porodnice
redakce
Porod
Rychlá zeleninová polévka s krupičkou. Uvaříte ji za deset minut a děti si ji zamilují
redakce
Recepty
Sociální sítě a sebedůvěra dětí: Zraňující komentáře, filtry jako norma, poruchy spánku
Procházková Simona
Sociální sítě
Pippa Middleton čeká třetího potomka: Co si zastánkyně zdravého životního stylu nehodlá odepřít ani u třetího těhotenství?
Mrázková Dita
Slavné maminky