Maminka.czZdraví

8 potravin, kterými potěšíte své srdce

, Web Ulékaře.cz
19. 5. 2014
8 potravin, kterými potěšíte své srdce
V souvislosti se srdcem často slyšíme o škodlivosti některých potravin. Vyhýbejte se soli, tučnému či sladkému jídlu, nabádají nás články v lifestylových časopisech. Existují ale i potraviny, které našemu srdci dokážou pomoci. Které to jsou?

zdraví srdce můžete ovlivnit i potravinami. Tyhle mu prospějí:

1.Čerstvé bylinky

Nabízejí nepřeberné množství chutí, které pomáhají vytvořit z nezdravých jídel jejich zdravější variantu. Nahrazují přebytek soli, cukru i tuků. Rozmarýn, oregano, ale i tymián navíc obsahují antioxidanty.

2.Černé fazole a sójové boby

Jemné černé fazole jsou zásobárnou kyseliny listové, antioxidantů, vlákniny i hořčíku. Díky tomu pomáhají kontrolovat hladinu cukru a cholesterolu v krvi. Jsou příjemným zpestřením salátů či polévek. Pokud používáte fazole konzervované, nejprve je propláchněte, zbavíte je tak přebytečné soli. Sójové boby se k nám dostaly z japonské kuchyně, kde jsou chutným předkrmem. Je v nich také množství vlákniny snižující cholesterol a navíc obsahují sójový protein, který účinek vlákniny ještě zvýrazňuje.

3.Červené víno

Pokud se rozhodujete, čím si připít, sáhněte po červeném vínu. Látky v něm obsažené snižují cholesterol a zpevňují cévní stěnu. Pijte ale s rozumem – příliš mnoho alkoholu naopak srdci škodí. Ženám je doporučována maximálně 1 sklenička vína denně. Muži si mohou dovolit i dvě, záleží na tělesné hmotnosti. Alkohol by se neměl kombinovat s aspirinem a dalšími léky.

4.Mořské ryby

Nejlepší jídlo, které můžete svému srdci dopřát, je čerstvý losos. Tato růžová ryba je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, snižuje množství tuků v krvi a omezuje zánětlivé pochody. Pokud jste lososa už přejedení, sáhněte po tuňákovi. I ten obsahuje zdraví prospěšné kyseliny a navíc je levnější. Losos, tuňák, ale i makrela či sardinky by měly být alespoň jednou týdně součástí vašeho jídelníčku.

Zkuste třeba některý z našich receptů: Mořské ryby patří i na náš stůl. Recepty na báječné rychlovky

5.Extra panenský olivový olej

Ten z čerstvých oliv a za studena lisovaný je plný antioxidantů a polyfenolů. Pomáhá chránit cévy před poškozením. Je také bohatým zdrojem nenasycených mastných kyselin, čímž se stává zdravější volbou než například máslo.

6.Vlašské ořechy a mandle

Naučte se mlsat zdravě a dejte si denně hrst ořechů či mandlí. Omezují záněty, snižují cholesterol a mění škodlivé tuky na zdravější nenasycené mastné kyseliny.

7.Mangold

Tmavě zelené listy této zeleniny jsou plné hořčíku i draslíku – minerálů, které pomáhají udržet krevní tlak pod kontrolou. K tomu se přidává i nemalé množství vitamínu A a samozřejmě vláknina.

8.Káva

Nejnovější studie očistily pověst kávy a čaje a potvrdily, že kofein snižuje nebezpečí cukrovky. Jako zdravé jsou označovány i čtyři šálky kávy denně.

(Článek převzat z webu ulekare.cz)

Témata: Zdraví, Web Ulékaře.cz, Nejnovější studie, Bohatý zdroj, Červené víno, Srdce, Nejlepší jídlo

Mohlo by vás zajímat
Nemá šanci přežít, řekli těhotné ženě. Plánovala synovi pohřeb, teď slaví rok
O druhé dítě se snažíme už osm let. Pořád se nevzdávám naděje
Jsem v tom? Jak poznáte, že jste těhotná, i bez testu
Růstový spurt: Období nenasytného kojence vás potká několikrát
Něžné, dojemné i smutné. Prarodiče se poprvé vidí s vnoučaty
Dcery Karla Gotta: Která zdědila tátův talent? A která se mu nejvíc podobá?
Rodičovská dovolená 2020: Vše, co o ní potřebujete vědět
S dětmi jsem dospěl. Kvůli nim jsem přestal pít alkohol, říká Tomáš Třeštík
Pár dní ve školce a už je zase nemocné? Poradíme vám, jak podpořit imunitu

Horoskopy

Blíženci Milí zrozenci Blíženců, už od rána moc dobře víte, že zvládnete všechno, co si umanete. Postavte se…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Martin, Davor





Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Předplatné

Aktuální číslo časopisu