Maminka.czZdraví

8x Jak zahnat migrénu

, Časopis Maminka
29. 6. 2009
8x Jak zahnat migrénu
Trpíte prudkými, nesnesitelnými bolestmi hlavy, trvajícími několik hodin až dní? Pak se může jednat o migrénu. Přemýšlejte o změně životního stylu...

1. Snažte se pravidelně jíst. Víte, že záchvat může vyvolat rychlý oběd, opožděné nebo vynechané jídlo, či dokonce mlsání sladkostí? Dejte si větší množství malých, ale výživných porcí denně a hlavně nezapomeňte na snídani.

2. Vyvarujte se známých spouštěčů. Mezi takové potraviny patří například sýr, čokoláda, citrusové plody a červené víno. Může to být ale cokoli jiného. Sledujte, co jste jedli předtím, než vás hlava rozbolela, a vyřaďte to raději ze svého jídelníčku.

3. Upravte svůj spánkový režim. Probdělé noci, přepracovanost, nedostatek spánku nebo jeho nepravidelnost bývají také zdrojem problémů. Dobré není ani příliš dlouhé spaní nebo víkendové celodenní podřimování v posteli. Snažte se raději spát přiměřeně dlouho a pravidelně.

4. Uvolněte se. Ztuhlé šíjové a ramenní svaly mohou spustit nejen běžnou bolest hlavy, ale i migrénu. Pokud tedy sedíte celý den v autě, u stolu či u počítače, snažte se několikrát za den protáhnout a udělat pár cviků na uvolnění zádových svalů, krční páteře a ramen.

5. Vysaďte antikoncepci. Užívání hormonálních přípravků může potíže zhoršit. Během těhotenství, obzvlášť ve druhém a třetím trimestru, se většinou problémy zlepší, ale po porodu se záchvaty vracejí. Každopádně se o svých bolestech hlavy nebojte říct gynekologovi.

6. Pracujte na své kondici. Záchvat může spustit i velká fyzická námaha. Proto pravidelně cvičte, ale nepřepínejte se. Dostanete se tak do formy, zlepší se vaše dýchání a posílí svaly. Tělo bude také lépe produkovat své vlastní, přirozené utišující prostředky a budete víc v pohodě.

7. Naučte se zvládat stres. V dnešní době se mu asi nevyhnete, ale existují způsoby, jak se s ním lépe vyrovnat. Snažte se uvolnit, projděte se na čerstvém vzduchu, pusťte si hudbu, zacvičte si relaxační cvičení. Nejdůležitější je ale prevence – upravte si svůj životní styl.

8. Vyhněte se rizikovým faktorům. V mnoha případech odstartuje záchvat migrény zakouřené prostředí, velký hluk, silný zápach, nepříjemné horko nebo intenzivní světlo. Zkuste vypátrat své „spouštěče“. Jedině tak můžete rizikovým situacím předcházet.

Témata: Zdraví, Děti, Časopis Maminka, Kojenec, Zádový sval, Relaxační cvičení, Velký hluk, Jak

Mohlo by vás zajímat
Zimní děti versus ty letní: Datum narození ovlivňuje zdraví i charakter
Marie Doležalová: Celé léto jsem tajila, že znovu čekáme zázrak
Obyčejný den očima mámy a dítěte. Tohle video vás dojme
Muž píše o porodu: Bolest byla cítit po celém sále, zatínal jsem zuby s ženou
Šéfkuchař Přemek Forejt: Jsem krkavčí táta. Dceru nevídám moc často
Jsem v tom? Jak poznáte, že jste těhotná, i bez testu
100 mimořádných fotek z porodu! Podívejte se, jak ho rodiny prožívají
Porod? Dost syrový zážitek. Nevím, zda krásný, říká herec Lukáš Příkazký
Narodí se holka, nebo kluk? Kdy se pozná pohlaví dítěte?

Horoskopy

Kozoroh Připravte pro celou rodinu báječný den. Nikoho neokřikujte a nepoučujte. Vyrazte na výlet a spojte ho s…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Matěj, Matyáš, Jasmína





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné