Maminka.czŠkolák

Antioxidanty prospívají vašemu zdraví

30. 4. 2010
Antioxidanty prospívají vašemu zdraví
Stále hektičtější způsob života s sebou zároveň přináší zvyšující se zájem o zdravou stravu a nápoje, které nejen dobře chutnají, ale přinášejí také benefity pro celkové zdraví. Již dvě sklenice denně nám pomohou chránit naše tělo před volnými radikály.

Mezi nejúčinnější antioxidanty patří zelený čaj a výtažky ze semínek a slupek hroznového vína, najdete je však i v ovocném nápoji Cappy Fruit Plus Antioxidanty.

„Tyto látky pomáhají tělu bojovat proti zhoubnému vlivu volných radikálů, které mohou způsobit například zvýšené riziko srdečních chorob či předčasné stárnutí,“ řekl Ing. Petr Havlíček, specialista na výživu z pražského centra Vittore.

Co by Vás mohlo zajímat…

Co jsou to antioxidanty?

Antioxidanty jsou látky, které pomáhají chránit buňky v našem těle před negativním působením volných radikálů. Mnoho fyto-látek má silné antioxidační účinky.

Co jsou to volné radikály?

Volné radikály jsou nestabilní atomy nebo molekuly, které mohou vznikat jako vedlejší produkt metabolických procesů v našem těle nebo jako důsledek negativních vlivů životního prostředí jako jsou znečištění ovzduší, UV záření nebo kouření. Vědecký výzkum dokázal, že volné radikály mohou poškodit buňky lidského těla a jejich DNA.

Co jsou fytolátky, kde je najdeme a jaké jsou jejich příznivé účinky na naše tělo?

Fytolátky jsou sloučeniny rostlinného původu, které mají prokazatelné léčivé účinky. Jejich existenci objevila moderní věda poměrně nedávno, v lidovém léčitelství se ale již dlouhá staletí těchto rostlinných substancí využívalo k prevenci před řadou onemocnění i obnovení vitality a zdraví lidí.

Nejčastěji se fytolátky vyskytují v ovoci, zelenině a obilninách. Vysoké hladiny fytolátek se obecně nacházejí ve slupce ovocných plodů (např. pomeranč obsahuje více než 170 druhů fytolátek).

Podobně jako antioxidanty dokáží fytolátky neutralizovat volné radikály a jejich škodlivé účinky, přispívají k udržení celkové tělesné pohody a zároveň pomáhají chránit organismus před řadou chronických onemocnění jako jsou kardiovaskulární choroby, vysoký krevní tlak nebo některé druhy rakoviny.

Existuje doporučená denní dávka ovocného džusu, která by zaručila potřebný přísun fytolátek?

Momentálně neexistuje doporučená denní dávka pro ovocné džusy, ale existují jednoznačné důkazy o tom, že jídelníček bohatý na potraviny s vysokým obsahem antioxidantů snižuje riziko chronických chorob.

Témata: Děti, Těhotenství, Porod, Zdraví, Novorozenec, Batole, Kojenec, Předškolák, Školák, Vedlejší produkt, Vědecký výzkum, Lidové léčitelství, Moderní věda, Jídelníček bohatý

Mohlo by vás zajímat
Narození miminka může být šok! Jak vztah mezi vámi nastartovat?
Kojenci, kteří dostávají co nejdříve pevnou stravu, lépe spí, ukázal průzkum
Nastavte dítěti rytmus. Ale jak na to? Tady je našich 6 rad
Hlasujte pro Maminku roku a vyhrajte sonický kartáček a další ceny

Horoskopy

Býk Připravte se na to, že se vaše vyzkoušené milostné narážky začnou míjet účinkem. Měli byste se začít…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Drahomíra, Drahomír, Arnold



Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Předplatné

Aktuální číslo časopisu