Maminka.czŠkolák

Antioxidanty prospívají vašemu zdraví

redakce 30.  4.  2010
Antioxidanty prospívají vašemu zdraví
Stále hektičtější způsob života s sebou zároveň přináší zvyšující se zájem o zdravou stravu a nápoje, které nejen dobře chutnají, ale přinášejí také benefity pro celkové zdraví. Již dvě sklenice denně nám pomohou chránit naše tělo před volnými radikály.

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Mezi nejúčinnější antioxidanty patří zelený čaj a výtažky ze semínek a slupek hroznového vína, najdete je však i v ovocném nápoji Cappy Fruit Plus Antioxidanty.

„Tyto látky pomáhají tělu bojovat proti zhoubnému vlivu volných radikálů, které mohou způsobit například zvýšené riziko srdečních chorob či předčasné stárnutí,“ řekl Ing. Petr Havlíček, specialista na výživu z pražského centra Vittore.

Co by Vás mohlo zajímat…

Co jsou to antioxidanty?

Antioxidanty jsou látky, které pomáhají chránit buňky v našem těle před negativním působením volných radikálů. Mnoho fyto-látek má silné antioxidační účinky.

Co jsou to volné radikály?

Volné radikály jsou nestabilní atomy nebo molekuly, které mohou vznikat jako vedlejší produkt metabolických procesů v našem těle nebo jako důsledek negativních vlivů životního prostředí jako jsou znečištění ovzduší, UV záření nebo kouření. Vědecký výzkum dokázal, že volné radikály mohou poškodit buňky lidského těla a jejich DNA.

Co jsou fytolátky, kde je najdeme a jaké jsou jejich příznivé účinky na naše tělo?

Fytolátky jsou sloučeniny rostlinného původu, které mají prokazatelné léčivé účinky. Jejich existenci objevila moderní věda poměrně nedávno, v lidovém léčitelství se ale již dlouhá staletí těchto rostlinných substancí využívalo k prevenci před řadou onemocnění i obnovení vitality a zdraví lidí.

Nejčastěji se fytolátky vyskytují v ovoci, zelenině a obilninách. Vysoké hladiny fytolátek se obecně nacházejí ve slupce ovocných plodů (např. pomeranč obsahuje více než 170 druhů fytolátek).

Podobně jako antioxidanty dokáží fytolátky neutralizovat volné radikály a jejich škodlivé účinky, přispívají k udržení celkové tělesné pohody a zároveň pomáhají chránit organismus před řadou chronických onemocnění jako jsou kardiovaskulární choroby, vysoký krevní tlak nebo některé druhy rakoviny.

Existuje doporučená denní dávka ovocného džusu, která by zaručila potřebný přísun fytolátek?

Momentálně neexistuje doporučená denní dávka pro ovocné džusy, ale existují jednoznačné důkazy o tom, že jídelníček bohatý na potraviny s vysokým obsahem antioxidantů snižuje riziko chronických chorob.

Témata: Zdraví, Porod, Těhotenství, Kojenec, Novorozenec, Děti, Předškolák, Školák, Batole, Vedlejší produkt, Metabolický proces, Lidové léčitelství, Vědecký výzkum, Vaš, Moderní věda, Jídelníček bohatý, Antioxidant, Zdraví na Heureka.cz
Mohlo by vás zajímat
Těhotenství s trojčaty týden po týdnu. Podívejte se na neskutečnou proměnu ženského těla
kog
Těhotenství
Před dětmi a po nich! Tohle jsou šokující proměny žen, které změnilo mateřství
kog
Rodina a vy
Dcera Angeliny Jolie a Brada Pitta Shiloh: Na fotce ji nepoznáte! Z "kluka" je šarmantní teenagerka
Mrázková Dita
Děti slavných
Martina Pártlová otevřeně o mateřství: Podívejte se na její rozkošnou Stellu ve videu!
Víchová Tereza
Časopis Maminka
Autismus u dětí: Pozor na první příznaky již u kojenců a batolat
Machová MartinaProcházková Simona
Autismus
První vteřiny po porodu: 30 fotek neopakovatelného zážitku zrození
Víchová Tereza
Galerie
Miminko v manželské posteli? Nedělejte to, varuje tahle máma. Proč?
Prachařová Kateřina
Vaše příběhy
Herečka Eva Josefíková je maminkou. A miminko má neobvyklé jméno
Víchová Tereza
Slavné maminky
Neuvěřitelné "skóre"! Krásná Michaela Salák se stala po páté maminkou!
Zenklová Veronika
Slavné maminky