[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Panenky Barbie provází dětstvím už 64 let. Původně šlo o blonďatou panenku s krásnou tváří, nepřirozeně štíhlou postavou a charakteristickým úsměvem. Americká firma Mattel jde s dobou a dnes sází na různorodost a pestrost. “Máme řadu Fashionistas, která podporuje inkluzi jako takovou. Najdete tady panenky různých postav, výrazů, účesů, módních trendů, barev pleti nebo třeba panenky s rovnátky,” popisuje Hana Fryšová, jak společnost Mattel prostřednictvím Barbie podporuje inkluzi a diverzitu.
Dnešní děti baví panenka Barbie stejně, jako jsme ji v dětství zbožňovaly my. “Myslím, že kdo se na ni podívá, tak ji musí milovat,” domnívá se Hana Fryšová. Během let se z panenky Barbie zkrátka stala ikona, a i když prošla řadou proměn, tak jedna věc zůstává neměnná. Tou je pro Barbie tolik typická růžová barva.
Ve videu se dále dozvíte, jakým směrem se Barbie ubírá, v jakém poměru se prodávají Barbie vůči Kenům a jak dlouho si dnešní děti vlastně s panenkami vůbec hrají a zda má smysl jim do jejich imaginárního světa zasahovat.