[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]
Aplikace Moje VZP umožňuje klientům Všeobecné zdravotní pojišťovny snadný a bezpečný přístup k maximu informací, které má pojišťovna o průběhu jejich pojištění a o čerpání zdravotních služeb k dispozici.
V pohodlí domova si můžete prohlédnout přehled zdravotní péče, kterou na vás pojišťovně vykázali konkrétní lékaři a zdravotnická zařízení, a to včetně částek, které VZP za péči zaplatila. Přímo v aplikaci také můžete pojišťovnu upozornit, pokud jste našli nějakou nesrovnalost.
Z jednoho účtu na Moje VZP lze kontrolovat nejenom své vlastní informace, ale i informace vašich blízkých, dětí, manžela či rodičů a prarodičů. Je to jednoduché a nebudete potřebovat žádné nové přihlašovací údaje, vytvářet nové e-mailové adresy ani složitě vymýšlet nová hesla.
Do aplikace mají přístup také opatrovníci. Potřeba jsou k tomu odpovídající dokumenty (čestné prohlášení o rodičovství, plná moc, ustanovení o opatrovnictví). Poskytované údaje jsou ze strany VZP zabezpečeny proti zneužití cizích osob.
K registraci do Moje VZP potřebujete číslo EHIC (svoje, popřípadě zastupované osoby, kterou chcete přidat ke svému účtu), své telefonní číslo a mailovou adresu, kam vám přijde ověřovací kód. Na webové stránce Moje VZP je jednoduchý návod, takže to určitě zvládnete!
Aplikace Moje VZP je dostupná nejen na počítačích, ale i na mobilních telefonech s operačními systémy Android i iOS a tabletech.
V aplikaci je dostupný i přehled o plátcích pojistného včetně jejich historie. V případě, že jste nebo jste byli plátcem vy sami, si můžete kdykoliv ověřit, zda nemáte nějaké dluhy na pojistném. Systém eviduje také výši doplatků za léky a sleduje, zda jste dosáhli ochranného limitu nebo jste ho překročili a zda vám bude VZP nějakou částku vracet. Pokud podnikáte, máte navíc díky registraci do Moje VZP i možnost podat Přehled OSVČ on-line.
Aplikaci Moje VZP neustále rozvíjíme, přičemž reagujeme na návrhy a požadavky našich klientů. V souvislosti s přijatým opatřením v době epidemie koronaviru COVID-19 bylo urychleno několik procesů.
VZP spustila on-line žádost o nový průkaz pojištěnce pro všechny klienty bez ohledu na to, zda jsou registrovaní do aplikace Moje VZP. Neregistrovaní jen budou muset ve formuláři zodpovědět několik autorizačních otázek. Registrovaným v Moje VZP, stačí jen kliknout na tlačítko „Přihlásit se“. Průkaz bude připraven do 3 týdnů a klient bude mít mezitím k dispozici plnohodnotný náhradní doklad.
VZP také připravila pro klienty on-line formulář pro podání žádosti o příspěvek z fondu prevence. Mohou tak zažádat o příspěvek jak pro sebe, tak pro své blízké z pohodlí svého domova.
Jednoduchý on-line formulář provede klienta krok po kroku k úspěšnému odeslání žádosti. Všechny požadované doklady (platební doklad, rodný list dítěte, doklad o provedeném očkování atd.) je třeba naskenovat tak, aby byly čitelné, a přiložit je. Maximální velikost přílohy je 5 MB. Lze připojit přílohy ve formátu: jpg, jpeg, png, tiff, doc, docx, pdf. Po odeslání formuláře jsou klienti vyrozuměni o výsledku podání žádosti.