Maminka.czChování a vztahy

Chovají se jako spratci, nechávají po sobě spoušť, stěžují si prodavačky v obchodech s kosmetikou na 10leté zákaznice

Dita Mrázková 29.  1.  2024
Opatlané vzorky krémů na krabičkách, polámaná rtěnka, make-up i lak na nehty tekoucí všude v regálech. Tak vypadají mnohé obchody s dekorativní kosmetikou po "nájezdech" nejmenších zákaznic. Holčičky, které se chtějí podobat svým maminkám, je totiž berou útokem!

[Odebírejte NOVINKY Z MAMINKY! Chci newsletter!]

Kult dospělosti klesá na čím dál nižší věkovou hranici, a tak už není nic neobvyklého na tom, když potkáte osmiletou cácorku s nalakovanými nehty nebo fialovým proužkem ve vlasech. To, co za dob jejich maminek bylo tabu, je dnes běžná věc. Jestli za tím stojí trend doby, nebo jen přílišná benevolence rodičů, je otázka.

VIDEO: 4 NEJVĚTŠÍ CHYBY V ODLIČOVÁNÍ. JAKOU Z NICH DĚLÁTE TAKÉ?

Maminky malých slečen vědí, že se jim třeba lesk na rty v kosmetické tašce jen tak neohřeje. Jejich dcerky se chtějí přece také líbit, napodobují mámy a nepřijde jim nic divného na tom, když si zvýrazní oči řasenkou nebo rty rtěnkou. 

A tak vyráží společně do obchodních center, kde si můžou beztrestně a zdarma vyzkoušet všechno, na co přijdou. Obchody s "dekorativkou" s malými krásychtivými zákaznicemi mají kvůli tomu mnohdy opravdu pestré zkušenosti.

Klepněte pro větší obrázek

"Nejde o to, že do obchodů chodí čím dál mladší dívky. Pro make-up neplatí žádné věkové omezení. Jde o to, jak se v obchodě chovají. Je jim úplně jedno, že po sobě nedovřou lak na nehty nebo že po vyzkoušení věci odloží na jiném místě. Že když jich přijde do obchodu nedej bože několik společně, ječí po sobě a ruší dospělé zákaznice. Tyhle protivné sebevědomé holky, kterým mnohdy nebylo ještě ani třináct, mě šíleně štvou," stěžuje si mladá prodavačka z obchodu známé značky.

A není jediná. Další z prodavaček s kosmetikou se svěřila, že byla dokonce svědkem obvinění od asi 11leté dívky, která prodavačku nařkla před svou matkou. Ta se rozčilovala, proč má její dítě rudě nalakované nehty, načež jí povedená dcerunka odpověděla, za to může prodavačka, protože jí lak sama doporučila. To samozřejmě nebyla pravda.

Na podobné téma běží na TikToku hned několik videí a zkušeností.

Olivia Vaphiades, prodavačka dekorativní kosmetiky, na jednom videu vypráví, jak se v obchodě dožadovala docela malá holčička výrobků jedné populární značky, kterou propagovala její oblíbená influencerka. Když jí Olivia řekla, že onen výrobek je vyprodaný, dívenka začala požadovat retinolové sérum. Retinol je přitom anti-age ingredience, která se využívá v produktech proti stárnutí pleti a snižuje viditelnost pigmentových skvrn, rozhodně tak není vhodná (ani účinná) pro dětskou pleť. A dohra? Její maminka dívce sérum koupila...

Další z prodavaček sdílela, že byla svědkem, když tři malé dívky odmítly čekat ve frontě a předběhly asi šest dospělých zákaznic. S vulgárními výrazy předstoupily k pokladně a tvářily se, jako by to bylo normální. "Měla jsem co dělat, abych každé nedala facku," svěřila se prodavačka.

Podle průzkumů údajně dochází u generace Z (lidí narozených v 90. letech minulého století)  k předčasnému stárnutí právě v důsledku možného nadužívání péče o pleť a špatného životního stylu.

"Nadměrné používání nebo zbytečná aplikace výplní a botoxů v mladém věku může ovlivnit přirozený vývoj obličeje a způsobit, že mladší pacienti budou vypadat starší, než jsou. Oproti předchozím generacím mají ale mileniálové obecně větší povědomí o péči o pleť a stravě a často uplatňují holističtější přístup k dobré kondici," řekl pro deník Daily Mail Dr. Rasha Rakhshani-Moghadam.

ANKETA

Malé královny krásy na mole i v zákulisí: Nevkus a zoufalství, nebo největší výhra jejich matek?
Témata: Děti, Chování a vztahy, Rodičovství, Emoce, TikTok, Kritika, Kosmetika, prodavačka, Nákupy, mileniál, Generace Z, Zákaznice, Maminka, Rtěnka, Spratek, Lak, Make-up, Nehty, Obchod