Maminka.czPředškolák

Co dáváte svým dětem aneb Svačiny, kterými si zakládají na obezitu

Připravujete každý den svým dětem zdravou svačinu a oni přibírají na váze a vy nevíte proč? Možným viníkem jsou automaty na sladké limonády, čokoládové tyčinky a další sladkosti. Školy jsou jich plné. A žáci nadšeni. Méně už rodiče, které se snaží dbát na zdraví svých dětí.
29. 4. 2012
Co dáváte svým dětem aneb Svačiny, kterými si zakládají na obezitu

Děti většinou svačinu dají chudším spolužákům a v horším případě ji vyhodí do odpadků. Raději si vyberou nějakou „dobrotu“ s místního automatu.
Typ na řešení: omezit výši kapesného, požádat společně s ostatními rodiči školu o zrušení prodeje nevhodných potraviny pro žáky .

Milujete salámy, slaninku a jiné uzeniny? Rodiče pozor tyto potraviny nejsou vhodné pro vaše děti. Uvědomte si, že školáci sedí většinu času v lavici a je celý den bez pohybu a poté přijde domů a sedne si k televizi či počítači. Je důležité dbát na přípravu snídaně a hlavně svačiny do školy.

Stále častěji děti nesnídají. Pětina ráno vůbec nejí. Vysvětlují to tím, že nestíhají nebo nemají po ránu hlad. A o svačinu jeví ještě menší zájem, přestože ji často dostávají připravenou z domova. Přitom právě absence snídaně a také svačiny vede ke špatné koncentraci, větší únavě a horším školním výsledkům.

Nedostatečný energetický příjem ráno a dopoledne má pak často za následek, že se během odpoledne a večera přejídají. Když připočteme další zjištění, a sice že více než třetina tráví u počítače dvě a více hodin denně, není nijak překvapivý výsledek: až třetina českých dětí má nadváhu a každé desáté trpí obezitou.

Pokud rodiče sami milují fast foody, těžko budou náklonnost k nim potomkům vymlouvat. Nechuť ke zdravým potravinám snadno odpozorují od svých nejbližších. "Vztah dětí k zelenině je výsledkem vlivu prostředí, v němž vyrůstají. Důležitá je také forma, v jaké jim je zelenina nabízena a předkládána."
Velkým nešvarem je například častá konzumace přesoleného pečiva, které mnozí malí strávníci dostávají již od kojeneckého věku. Později se k pečivu přidávají ještě uzeniny, sýry, solená másla a jiné potraviny, které mají obsah soli většinou tak vysoký, že jen jejich jedna průměrná porce pokryje celodenní doporučenou dávku soli.

Proto dbejte na jídelníček svých ratolestí a zkuste i ze zdravých potravin udělat dětem „dobroty“.

Témata: Děti, Výživa a stravování, Školák, Předškolák, Žák
Mohlo by vás zajímat
Špatné počasí? Nevadí! Vezměte do ruky knihu a užívejte si domácí pohodu
Halloweenské dobroty, které ocení nejen děti
Utrpení matek perfekcionistek... Perfektní chtějí být většinou prvorozené dcery
Diastáza se objevuje hlavně po druhém porodu. Jak se zbavit rozestupu břicha ?

Registrace

Pojďte s námi diskutovat, posílat otázky do poradny, nabízet a kupovat dětské zboží v bazárku.

Díky jednoduché registraci máte ke všemu okamžitý přístup.

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

 

Předplatné

Aktuální číslo časopisu