Maminka.czPředškolák

Co dáváte svým dětem aneb Svačiny, kterými si zakládají na obezitu

29. 4. 2012
Co dáváte svým dětem aneb Svačiny, kterými si zakládají na obezitu
Připravujete každý den svým dětem zdravou svačinu a oni přibírají na váze a vy nevíte proč? Možným viníkem jsou automaty na sladké limonády, čokoládové tyčinky a další sladkosti. Školy jsou jich plné. A žáci nadšeni. Méně už rodiče, které se snaží dbát na zdraví svých dětí.

Děti většinou svačinu dají chudším spolužákům a v horším případě ji vyhodí do odpadků. Raději si vyberou nějakou „dobrotu“ s místního automatu.
Typ na řešení: omezit výši kapesného, požádat společně s ostatními rodiči školu o zrušení prodeje nevhodných potraviny pro žáky .

Milujete salámy, slaninku a jiné uzeniny? Rodiče pozor tyto potraviny nejsou vhodné pro vaše děti. Uvědomte si, že školáci sedí většinu času v lavici a je celý den bez pohybu a poté přijde domů a sedne si k televizi či počítači. Je důležité dbát na přípravu snídaně a hlavně svačiny do školy.

Stále častěji děti nesnídají. Pětina ráno vůbec nejí. Vysvětlují to tím, že nestíhají nebo nemají po ránu hlad. A o svačinu jeví ještě menší zájem, přestože ji často dostávají připravenou z domova. Přitom právě absence snídaně a také svačiny vede ke špatné koncentraci, větší únavě a horším školním výsledkům.

Nedostatečný energetický příjem ráno a dopoledne má pak často za následek, že se během odpoledne a večera přejídají. Když připočteme další zjištění, a sice že více než třetina tráví u počítače dvě a více hodin denně, není nijak překvapivý výsledek: až třetina českých dětí má nadváhu a každé desáté trpí obezitou.

Pokud rodiče sami milují fast foody, těžko budou náklonnost k nim potomkům vymlouvat. Nechuť ke zdravým potravinám snadno odpozorují od svých nejbližších. "Vztah dětí k zelenině je výsledkem vlivu prostředí, v němž vyrůstají. Důležitá je také forma, v jaké jim je zelenina nabízena a předkládána."
Velkým nešvarem je například častá konzumace přesoleného pečiva, které mnozí malí strávníci dostávají již od kojeneckého věku. Později se k pečivu přidávají ještě uzeniny, sýry, solená másla a jiné potraviny, které mají obsah soli většinou tak vysoký, že jen jejich jedna průměrná porce pokryje celodenní doporučenou dávku soli.

Proto dbejte na jídelníček svých ratolestí a zkuste i ze zdravých potravin udělat dětem „dobroty“.

Témata: Děti, Předškolák, Školák, Výživa a stravování, Žák

Mohlo by vás zajímat
To s námi bude už navždy?! Tyhle děti vůbec nejsou nadšené ze sourozence
Marie Doležalová: Celé léto jsem tajila, že znovu čekáme zázrak
Vše, co vás zajímá o hlenové zátce. Jak vypadá, jak dlouho odchází před porodem
Růstový spurt: Období nenasytného kojence vás potká několikrát
Holčička se narodila s jizvou na tváři. Zranili ji lékaři při císaři
Nechala jsem si zpracovat placentu, ale lesana nejsem, říká Eva Burešová
Mateřská dovolená 2020: Vše, co potřebujete vědět
Dcery Karla Gotta: Která zdědila tátův talent? A která se mu nejvíc podobá?
Porod jste nikdy neviděli tak zblízka! Šokuje vás brácha v porodním bazénku?

Horoskopy

Kozoroh Úspěch v práci je pro vás klíčový a nesnášíte své nynější špatné výkony. Už si toho všiml i nadřízený,…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Radomír, Radomíra, Radomila





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné