Maminka.czTěhotenství

Co dělat, abyste v těhotenství neztratila energii?

, Časopis Betynka
18. 10. 2016
Co dělat, abyste v těhotenství neztratila energii?
Padáte únavou a boj s usínáním vzdáváte už v poledne? Nedivte se, jste těhotná. Ale existují triky, jak všechnu sílu neztratit.

Jestli znáte těhotnou, která srší energií, zvládá práci i domácnost a ještě je okouzlující, pak si buďte jistá, že žádná další taková supermanka neexistuje, a rozhodně se s ní nesrovnávejte.

Většina nastávajících matek (ať teprve v prvním, nebo už v posledním trimestru) je na tom stejně jako vy.

Podporovat z vlastních tělesných zásob rostoucího človíčka je totiž nesmírně vyčerpávající. A tak na tu šílenou únavu máte nárok. Prostě se jí podvolte - odpočívejte, relaxujte (tedy dejte volno i hlavě) a spěte, kdykoli to půjde. A kromě toho se snažte minimalizovat zbytečné úniky energie:

Dejte si dvacet

Spánek je nejlepší doping. Jak říká gynekoložka a maminka Tereza Ettlerová, zvlášť teď jsou pro vás ideální dobíjecí dvacetiminutovky. Dopřejte si jednu dopoledne i odpoledne a bude líp.

Redukujte úkoly

Ačkoli se říká, že kdo už nemůže, ve skutečnosti zvládne ještě třikrát tolik, dobře zvažte své povinnosti a omezte je na minimum. Můžete-li využít pomoc blízkých, neváhejte. V zaměstnání si zkuste vyjednat zkrácení pracovní doby. Děláte-li práci, která ohrožuje vaše těhotenství, nebo těžko zvládáte noční směny, máte nárok na přeřazení na jinou práci.

Těhotenské potíže aneb Co vás čeká nebo mine  

Pijte a jezte často

Dostatečně pijte, především vodu, únavu nepřebíjejte kávou (ta pomůže, jen když máte nižší krevní tlak). Jezte malé porce, zato často, abyste si udržela stálou hladinu cukru v krvi. A vyhněte se sladkostem i sladkým nápojům, tělo na jejich zpracování spotřebuje více energie.

Doplňte železo

Málokterá z nás má dostatečné zásoby železa a z těch ještě rostoucí miminko značně „ujídá“. Jeho nedostatek pak způsobuje velkou únavu. Dejte si víc červeného masa a spoustu čerstvého listového salátu s červenou zeleninou. S lékařem se případně poraďte o „železných“ tabletkách.

Cvičte - aspoň trochu

Nejspíš se vám do sportování nechce. Jenže právě cvičení je výborný životabudič. Zlepší krevní oběh, donutí vás zhluboka se nadechovat a dodá vám energii. Nemusíte se pouštět do žádné divočiny, postačí, když se nebudete vyhýbat svižné chůzi. I těhotenské cvičení vám zlepší kondici a zmírní únavu.

Těhotenské potíže aneb Co vás čeká nebo mine  
Těhotenství kilo za kilem
Dopřejte si ve 2. trimestru více vápníku
Témata: Těhotenství, Časopis Betynka, Sladký nápoj, Poslední trimestr, Tabletka, Přeřazení, Rostoucí miminko, Těhotenské cvičení

Mohlo by vás zajímat
Hysterický záchvat: Zvládněte ho bez stresu! Tohle na vzteklouny platí
Proč ještě nechodí na nočník? 9 věcí ve výchově, které už neplatí, i když je naše mámy dělaly
Vendula Pizingerová: Těhotná ve dvaadvaceti a v osmačtyřiceti? V čem má být rozdíl?
20 věcí, na které se ptejte dětí, když přijdou ze školy. Jedině takhle se něco dozvíte
Od početí k porodu. Fascinující snímky zrození, jak ho viděl známý fotograf
Jak se konečně rozloučit s dudlíkem? Stačí jednoduchý trik. Inspirujte se!
Zimní děti versus ty letní: Datum narození ovlivňuje zdraví i charakter
Jsem v tom? Jak poznáte, že jste těhotná, i bez testu
Retro krása! Mateřská láska byla před 50 lety stejně sladká jako dnes

Horoskopy

Vodnář Vaše vitalita stoupá a planety jsou v příznivém rozpoložení. Sice to není taková hitparáda, jak jsou…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Kateřina, Katarína, Katrin





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné