Maminka.czČasopis Moje psychologie

Co o vás prozradí vizitka?

, Časopis Moje psychologie
13. 7. 2010
Co o vás prozradí vizitka?
Barvy, grafické prvky, různé typy písma a fotka, nebo jen bílá vizitka se základními údaji? Komu ji předávat a jak? A je vizitka dnes důležitá, nebo ji protějšek hned vyhodí?

Vizitka je neodmyslitelnou součástí oficiálního, ale i neoficiálního setkání. Její předání by mělo být důstojné a mělo by se odehrát na začátku schůzky – partnerovi byste ji měli předat pravou rukou do pravé ruky, případně ji položit před něj na stůl.

Dejte si pozor, aby vizitka byla čistá a bez ohnutých rohů. V průběhu jednání je vhodné nechat si partnerovu vizitku „na očích“, abyste se vyhnuli faux pas spojeným se špatným oslovením.

Vizitka je doplněním naší osobnosti, vytváří dojem o naší osobní či firemní kultuře. Je tedy dobré její vzhled ani způsob předání nepodceňovat. Vizitky mají většinou tradiční tvar a rozměry, tisknou se horizontálně nebo vertikálně.

Vzhled vizitky se odvíjí od toho, k jaké příležitosti si ji necháváte vytisknout. Firemní vizitky, nebo též obchodní, vždy obsahují jméno, název firmy často i s logem a kontaktní údaje – telefon, e-mail, fax, adresu firmy a webové stránky. Je vhodné pod jméno doplnit i pozici, kterou ve firmě zastáváte.

V poslední době jsem viděla několik firemních vizitek s fotkou dotyčné osoby. Tento styl však nepovažuji za příliš zdařilý. Ne každý člověk je fotogenický a výsledek často bývá ukázkou toho, jak by vizitka vypadat neměla.

Často se setkávám také s tím, že vizitky mají potištěnou druhou stranu, například verzí v cizím jazyce. Je to sice jakási „úspora“ materiálu, ale rovněž to není vhodná varianta. Zadní strana vizitky by měla být potištěna je výjimečně. Cizojazyčnou verzi doporučuji nechat si vytisknout zvlášť, zejména pokud osoba zastává ve firmě vyšší pozici. Zcela jiný charakter mají vizitky osobní či soukromé.

Mnohem více vypovídají o daném člověku, jeho osobnosti, charakteru, zájmech a mohou být i mnohem kreativněji zpracované. Na takové vizitce uvádějte pouze jméno, soukromý telefon, případně i soukromou adresu. Tato vizitka pak slouží pro okruh nejbližších přátel a známých, proto ji nerozdávejte bezmyšlenkovitě všem.

Firemní údaje nebo pozice ve firmě tady nemají co dělat. Některé profese, které nejsou omezeny pracovní dobou a musí být klientům k dispozici téměř neustále, například lékaři, terapeuti, opraváři, mohou využívat kombinovaných vizitek, tedy s uvedením firemních údajů, které se nacházejí na levé straně, a s údaji soukromými – adresou nebo telefonem – na straně pravé. Svá pravidla mají i materiály a barvy vizitek. Vizitky reprezentují, proto vybírejte kvalitní a tvrdý papír.

Více se dočtete v aktuálním vydání časopisu Moje Psychologie.

povleceni
Témata: Časopis Moje psychologie, Peníze a kariéra, Tvrdý papír, Opravář, Zadní strana

Mohlo by vás zajímat
Žádost o rodičovský příspěvek: Návod, jak a kde rodičák jednoduše vyřídit
Sedm znaků, podle kterých poznáte, že z dítěte roste psychopat
Růstový spurt: Období nenasytného kojence vás potká několikrát
Tahle sexy plus size modelka Hilda vás pobaví. A třeba se i poznáte
Hrnkový beránek: Paráda hotová za pár minut! Tady je video recept
Holčička se narodila s jizvou na tváři. Zranili ji lékaři při císaři
Přehledně: Kolik hodin spánku potřebuje dítě pro zdravý vývoj
Monika Bagárová porodila. Holčička má netradiční jméno po babičce
Jsem v tom? Jak poznáte, že jste těhotná, i bez testu

Horoskopy

Lev Pod vlivem pátečního úplňku ve Střelci byste měli hodně zabojovat v práci. Kreativita ani odvaha vám…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Dobroslava, Dobroslav, Dobruše





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné