Maminka.czNezapomínejte na sebe

Cvičení doma v karanténě: Jóga, Pět Tibeťanů, anebo třeba kardio výzva?

31. 3. 2020
Cvičení doma v karanténě: Jóga, Pět Tibeťanů, anebo třeba kardio výzva?
Zatímco náruživí plavci a vyznavači různorodých sportovních aktivit v tělocvičnách, halách či posilovnách se místo v potu nějaký čas možná utápěli v slzách, běžci si pouze povytáhli své nákrčníky nad nos a běhají vesele dál. A možná dokonce skutečně dál, neboť mají na běhaní možná o něco více času než dřív.

Pokud zrovna nepatříte mezi vyznavače běhu anebo se prostě nemůžete „utrhnout“ z domu, mohou vám pomoci nejrůznější výzvy (mnohé jsou opravdu dobré a motivující!) a krátká cvičební videa. Navíc si můžete dle nálady vybrat, zda se vrhnout na jógu, nebo pořádný kruhový trénink. Možná vám ale bude bohatě stačit, když oprášíte pozapomenutý Pozdrav slunci anebo třeba Pět Tibeťanů. Důležité je, abyste se v daném cvičení našli, aby vám sedlo a alespoň trochu vás bavilo – jen tak u něj totiž vydržíte.

TIP č. 1: Staletími prověřených Pět Tibeťanů i Pozdrav slunci

Jogínský Pozdrav slunci i krátká sestava starobylých tibetských cviků zvaných Pět Tibeťanů jsou staletími ověřené a východní moudrostí prodchnuté cvičební sestavy mající blahodárný vliv na tělo i ducha. U obou sestav můžete zvyšovat počet opakování, a tedy i prodlužovat dobu cvičení. Pozdrav slunci je perfektní pro nastartování dne, protáhnete a posílíte při něm celé tělo. Navíc se při násobném opakovaní můžete i řádně zapotit. Pět Tibeťanů údajně otevírá čakry (energetická centra v těle), cviky tedy zlepšují nejen fyzickou kondici, ale i duševní schopnosti a odolnost proti stresu. „Tibeťané“ mají prý blahodárný vliv také na hormonální hladiny v těle. Ale pozor, obě sestavy musí být prováděny skutečně správně! Bonusem navíc pak je, že obě cvičení kladou důraz na práci s dechem, což se v současnosti ukazuje jako nesmírně důležité u každé fyzické aktivity. Ostatně správně dýchat bychom měli, i když sedíme!

Pozdrav slunci TADY

Pět Tibeťanů ZDE

TIP č. 2: Chůze, jeden z nejzdravějších pohybů, anebo běh?

Běhání je skvělé, navíc nejde nijak ošidit – buď prostě běháte, anebo ne. Nic než vlastní tělo a dobré boty k němu nepotřebujete. Stačí jen promyslet trasu (dle aktuální běžecké kondice), vylézt z domu, lehce se protáhnout a rozběhnout – dokud nám to nařízení dovolují. Pro začátek je důležitější pravidelnost než délka. Jakmile si vypěstujete „běžecký návyk-závislost“ (prostě vám běhání chybí), máte vyhráno. Pokud běh z duše nenávidíte, je tu ještě jedna možnost – jeden z prokazatelně nejzdravějších pohybů vůbec – chůze! Každodenních 5 až 6 km, třeba i s kočárkem, vám zabere něco přes hodinu (rychlé chůze). Máte-li možnost nechat doma drobotinu, můžete přibrat parťáka, přesněji parťáky; hůlky na nordic walking. Pak rozpohybujete nejen nohy, ale i ruce a ramena. Možná severské chůzi přijdete na chuť a přidáte i nějaké jednoduché cviky s hůlkami…

Nordic walking

Nordic walking na doma, cviky

V karanténě s dětmi: Jak si rozvrhnout práci a nezbláznit se doma?

Cvičte jógu online zdarma – server Moje Jóga byl v době karantény zpřístupněn

Dostatek pohybu je teď pro naši psychiku důležitější víc než kdy dřív. To si uvědomují tvůrci webového serveru Moje Jóga, kteří v době karantény zpřístupnili webový server s lekcemi jógy online zdarma. Stačí jen notebook, tablet nebo chytrý telefon, na kterém se můžete připojit na www.moje-joga.cz a kód KEEP PRACTICING 2který vložíte v sekci PŘEDPLATNÉ do kolonky 14 dní PROMO. 

Více informací : www.moje-joga.cz, fcb/mojejogaonline

Moje Jóga je nyní zdarma. Pokud by však někdo chtěl jejím tvůrcům poděkovat, je možné zaslat dobrovolný příspěvek na toto číslo účtu 261994672/0300.

TIP č. 3: Buďte on-line!

Každý den lze v „síti“ ulovit nové a nové nápady na cvičení, několikadenní výzvy, tipy i nápady. Mnoho lektorek a lektorů různých pohybových aktivit připravuje pro své stálé i nové klienty výživné série cvičení. V takovém případě je výhodou, že jste na známou tvář naladěni, chápete její „slovník“ a rychle porozumíte, co se po vás chce. Máte-li tu možnost, zůstaňte u „té své“. Nejenže ji podpoříte, ale cvičení vám bude i svižněji odsýpat – jednoduše žádné zastavování kvůli porozumění cvikům. A konečně několik prověřených tipů na závěr:

Jóga

Jóga výzva, 30 dní

Pilates

30denní výzva dle Jillian Michaels

60denní výzva (redukce tuku, zpevnění)

Celé tělo (kardio), 20 minut

Celé tělo, 10 minut

Celé tělo, 4 minuty (masakr!)

Cvičení s míčem, 20 minut

Domácí kruhový trénink (pokročilí)

Rehabilitační cvičení s profesionály

Speciál o koronaviru

Koronavirus se objevil poprvé na začátku prosince 2019 v  čínském městě  Wu-chan. Onemocnění, které tento koronavirus způsobuje, dostalo označení COVID-19.  Koronaviry vyvolávají nemoci od běžného nachlazení po syndrom akutního těžkého onemocnění dýchacích cest. Onemocnění se přenáší vzduchem  kapénkovou infekcí a nejčastěji zasahuje sliznice horních a dolních dýchacích cest a spojivky. Inkubační doba je 7 - 14 dní. Mezi příznaky koronaviru patří zvýšená teplota, dušnost, kašel, únava a bolesti svalů.

Uzavření škol|Nárok na ošetřovné|Testování na koronavirus|Léčba koronaviru|Rouška bez šití
 
Nákupy - Maminka CZ
Témata: Koronavirus, Nezapomínejte na sebe, Jóga, cvičení, Karanténa, Chůze, Cvik, Celé tělo, Tip, Výzva, Pilates, Nařízení, Slovník, Tělo, Tibeťan

Mohlo by vás zajímat
Rodičovský trik: Odkoukejte účinný způsob, jakým Kate a William mluví s dětmi
Zimní děti versus ty letní: Datum narození ovlivňuje zdraví i charakter
Jak zmírnit dětské záchvaty vzteku? Tohle nám zabírá
Nástup do školky s dítětem zamává. Proč chodí domů tak unavené?
Puberta dívek stále častěji začíná už v osmi. Hormony z kuřat za to nemohou. Tak proč?
Marie Doležalová: Celé léto jsem tajila, že znovu čekáme zázrak
Dětem stačí jen třetina hraček. S čím si hrají jejich vrstevníci ve světě?
Maminka roku: Čeká páté dítě, a ještě nikdy nebyla na mateřské!
Tohle nejím! 40 vážně podivných důvodů, kvůli nimž děti odmítají jídlo

Horoskopy

Panna Milé Panny, závěrečná fáze měsíce se ponese v duchu lásky, romantiky a taky profesního růstu. Zažijete…

Jména pro děti

Největší výběr jmen.

Dnes má svátek: Matouš, Matúš, Debora





Aktuální vydání

Aktuální číslo časopisu

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv do vaší e-mailové schránky.

  

Výhodné předplatné

Objednat předplatné